Milyen jó autókat lehet venni félmillióért?

olcsó használtautó
Vágólapra másolva!
A fenntartási költség és a megbízhatóság akkor is számít, ha nincs sok pénzünk autóra, de még így is válogathatunk a modellek között már akár félmillió forintért is. Íme néhány olyan autó, amelynél nem kell rettegni, hogy cserbenhagy bennünket, vagy hogy beletankoljuk a fizetésünket.
Vágólapra másolva!

Láthattuk, hogy két és félmillió forint alatt is találunk új autót bőven - de nincs mindenkinek ennyi pénze, már hitelt sem könnyű kapni, és az eladósodási kedv is alábbhagyott. Ezért most olyan kocsikat vettünk sorra, amelyek félmillió forintért is kaphatók, van hozzájuk alkatrész, nem fogyasztanak sokat, és nem kell készenlétben tartani hozzájuk a vontatókötelet.


Citroën Saxo / Peugeot 106

Forrás: [origo]
A PSA-konszern egyik jól sikerült darabja a Saxo és 106-os párosa

Sokan idegenkednek a használt francia autóktól, de azért náluk is van több olyan modell, amelytől nem kell tartani. Itt van például a Saxo és 106 párosa. A futóművük kényelmes, a vezetésük jó, csak a váltóval kapcsolatban vannak rossz emlékeink. Kétféle motort is szívesen ajánlunk: az 1,1-es benzines 60 lóerejével tökéletesen elég a kis karosszéria mozgatásához, és nem is fogyaszt sokat, bár étvágyban így sem tud versenyezni az 58 lovas, 1,5-ös dízellel, amely még régi konstrukciós szívómotor, így a világból is kimegy, és nagyon takarékos. Gyakorlatilag mindegy, hogy a Citroënt vagy a Peugeot választjuk, a két modell kevés kivétellel szinte mindenben megegyezik. A két francia kisautó kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az eggyel nagyobb modellek (306 és Xsara) is egészen olcsón elérhetők, de több velük a gond. Ha valaki kényelmes kompakt méretű autót akar, akkor egy 1,4-es Xsarához is hozzájuthat félmillió alatt.


Ford Fiesta Mk4

Forrás: [origo]
A modellfrissítésekkel mindig csúnyább lett

A második generációs Fiesta elég jó kisautó, csak éppen minden egyes modellfrissítéssel egyre rondább lett az orra. Az összeszerelési minőségre nem lehet panasz, mint ahogyan a vezetési érzést is inkább dicsérni lehet. Az 1,8-as dízelről nem sok jó emléket tudunk felidézni, viszont általánosan elfogadott tény, hogy az 1,25-ös motorral szerelt, 1995 utáni Fiesta kiváló. Pörgős, 75 lóerős motor, kis fogyasztás és valódi vezetési élmény. Az alkatrészek nagy többségét is könnyű beszerezni, ráadásul a '96 utáni 121-es Mazdák meg is egyeztek a Fiestával.


Fiat Seicento

Forrás: [origo]
A Cinquecento utódja nem csúcstechnika, de városban optimális

Igazi minimálautó a Cinquecento utódja, kicsit modernizálva, de még ebben sincs túl sok olyan csúcstechnikájú eszköz, amely elromolhat. Egy-két bosszantó hibát azért produkálhat, de nem riasztóan megbízhatatlan, és a fenntartása sem vészes. A régi, 0,9 literes erőforrással meglepően kis fogyasztással is beérheti, az 1,1-es pedig már-már sportosan fürge a városi forgalomban. Méretei miatt nagy kényelemre ne számítsunk, az anyagokat is kispórolták belőle, így sem zajszintben, sem a törésteszten nem csillog. Ettől függetlenül szűk belvárosban ideális, könnyű vele parkolni, manőverezni. Félmillióért már tíz évnél fiatalabb, jól felszerelt példányok is elérhetőek.


Opel Astra F

Forrás: [origo]
1992-től gyártották Szentgotthárdon. Még ma is rengeteg fut az F Astrából

Az első Astrát sem kell bemutatni: 1992-ben, Szentgotthárdon kezdték gyártani, rengeteg kelt el belőle. Ebben rejlik egyik előnye: kifogyhatatlan az alkatrész-utánpótlás, jellemzően nem drágán lehet jó minőségű bontott alkatrészhez jutni, de az utángyártott termékek ára sem vészes. Az Astra akkoriban kifejezetten jó autónak számított, most sem mondanánk nagyon rossznak, bár a motorjai közül egyet sem tudnánk kiemelni. A vásárláskor arra kell odafigyelni, hogy a karosszéria hajlamos a rozsdásodásra. Szerencsére Astra Classicként 2002-ig gyártották, és az ezredforduló tájékáról származó Astrákat is egész jó áron lehet találni.


Nissan Almera N15

Forrás: [origo]
Az első Almera megbízhatóságával a Corollát fenyegette

Annak idején a megbízhatóságával alaposan megszorongatta a Toyota Corollát az első generációs Almera, így ez a modell is az elsők között jutott eszünkbe. Formája a Corollához hasonlóan nem túl izgalmas, de tágas és kényelmes, a vezetése is könnyed. Van ötajtós ferdehátú valamint négyajtós limuzin változat is, a motorválasztékból inkább a 87 lóerős, 1,4-es benzinest ajánlanánk. Létezik kétliteres szívódízel verzió is, de az már drágább, nem fér be félmillió forint alá. Ellene szólhat a japán autók nehézkesebb alkatrész-utánpótlása és az alkatrészek kissé magasabb ára. Viszont szinte sosem romlik el benne semmi, tehát ritkán kell anyag után járkálni. A gyári kopóalkatrészek is egészen sokáig kitartanak, a futóműve is strapabíró.