X-faktor BMW-módra - BMW X3-bemutató

Vágólapra másolva!
Tavaly sokan nem értették, mi szükség van az akkor bemutatott X1-es BMW-re, amikor ott van a közel ugyanakkora X3-as is. A kérdést most az új X3-mal válaszolta meg a BMW, amely nyolc centiméterrel hosszabb elődjénél, így reális alternatívát jelenthet azoknak, akiknek az X1 túl kicsi, az X5 pedig túl nagy.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]
A nyíl alakú fényszórókat egyszerűbb formájúak váltották az új, F25-ös kódjelű X3-ason
(Még több kép a bemutatóról a galériában. Kattintson a képre!)

Talán egyetlen BMW sem váltott ki annyi fanyalgást az utóbbi évtizedben, mint a régi X3-as. A 3-as BMW padlólemezére épült kompakt szabadidő-autót kissé esetlen formája, olcsó hatású belső tere, túl kemény rugózása, szinte nem létező terepjáró képességei, és borsos ára miatt szidták sokat 2004-es megjelenésekor, aztán mégis üzleti siker lett a bajoroknak. Ennek egyik oka az volt, hogy aki prémiummárkától szeretett volna egy olyan hobbiterepest venni, ami városban is használható, tehát befér egy átlagos parkolóhelyre, és a szűk utcákban sem kell tükörletöréstől tartania, annak egyszerűen nem volt más választása. A Mercedes, az Audi, a Volvo és az Infiniti is későn ébredt, a GLK-t, a Q5-öst, az XC60-ast és az EX37-et is csak 2008-ben, négy évvel később mutatták be, addig pedig az X3-as letarolta a piacot.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Kevesen tudnák megmondani, hogy a képen egy X5-ös vagy egy X3-as van-e

Persze nem lenne igazságos, ha csupán a jól időzített piaci bevezetést hoznánk fel a modell sikerének okai között. Utastere ugyanis meglepően tágasnak és jól használhatónak bizonyult, motorjai mindig is az élvonalat képviselték, ügyes xDrive hajtása arra bőven elég volt, hogy a sípályák behavazott parkolóit megközelítsék vele a tulajdonosok, ezenkívül útfekvése és pontos kormányzása máig etalonnak számít a magas építésű SUV-k között.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
A 0,33-as légellenállási együttható nem kiugró, mégis a legtakarékosabb kategóriájában az xDrive20d. Az X3-as az alapmotorral is megfutja a 210 km/órát, gyorsulása 8,5 másodperc

Átlagos hosszúságú modellciklust, hat évet várt az új generáció bemutatásával a BMW, ezalatt bőven volt idejük, hogy a hibákat kijavítsák, és az azóta megjelenő vetélytársakat is tanulmányozzák. Azonnal látszik az X3 második nemzedékén, hogy a formaterve kevésbé szeretne megosztó lenni, mint elődéé, pont úgy néz ki, mint ahogy mindenki várta, vagyis mint egy mosásban összement X5-ös, kevésbé agresszív arccal, de azért kellően férfias karakterrel. Profilból továbbra is bakancsformájú, de nem hiányzik róla a karakteres törésvonal és a hokiütő sem, a fektetett T alakú hátsó lámpa pedig megszólalásig hasonlít az X5-ösére.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Nem lenne meglepő, ha a jövőre érkező új 3-as BMW is hasonló műszerfalat kapna

Több mint nyolc centiméterrel nőtt meg az autó hossza, így már 4,65 méteres lett, ezzel az Audira, a Volvóra és az Infinitire kettő, a Mercedesre 12 centimétert ver rá. Szélessége is gyarapodott közel 3 centiméterrel, de mivel a magasassága már eddig sem volt kevés, ezért itt csak egy millimétert adtak hozzá. Dicséret illeti a tervezőket, hogy a tengelytáv-növekedésnél nagyobb mértékben, több mint két centiméterrel bővítették a hátsó lábteret, amiről már bátran állítható, hogy legalább akkora, mint egy 5-ös BMW-ben. Azt sem szabad elhallgatni azonban, hogy a hátsó üléspad túlságosan alacsonyan van, emiatt itt az ülőlap alig támasztja meg az utasok combját, ami hosszú utazások alkalmával kényelmetlennek bizonyulhat. Az is furcsa egy közel 12 millióba kerülő családi szabadidő-autótól, hogy a 40-20-40 arányban dönthető ülésekért 58 ezer forintos felárat kérnek, de érdemes megvenni, mert csak így lehet az alaphelyzetben is óriási, 550 literes csomagtartót 1600 literesre bővíteni.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Így néz ki a legnagyobb rakodónyílás és csomagtartó a középkategóriás prémium SUV-k között. Már kérhető elektromos nyitással is

Vékonyabbak lettek az ajtók, így a karosszéria szélesítésénél nagyobb mértékben nőtt a válltér, az elöl ülők például két centivel távolabb ülnek egymástól, és az ajtóktól mért - oldalütközéseknél rendkívül fontos - távolság is nőtt közel egy-egy centimétert. A magyarországi statikus bemutatón az is kiderült, nemcsak a helykínálata, hanem az anyaghasználata is sokat fejlődött az X3-asnak, kemény, kopogós műanyagok helyett mindenhol puha, nem karcolódó plasztikot találtam. Ugyan fantáziadúsnak nem lehet nevezni a műszerfalat, de minden ott van, ahol a BMW-kben megszokott, és szerencsére a kormány sem olyan hatalmas, mint az X5-ösben vagy az X6-osban.