2012-ben jöhet az első igazi Abarth

Vágólapra másolva!
A Fiat sportos márkája újkori történelmének első önálló modelljét mutathatja be 2012-ben. A nyitott kétüléses teljesen saját fejlesztésű lesz, de alapkoncepciója a Lotus Elise-re hasonlít majd.
Vágólapra másolva!

Az Abarth-ot három éve élesztette fel a Fiat, de eddig csak a Puntónak és az 500-asnak a legerősebb verzióit árusították a skorpiós emblémával. Két éven belül bővülni fog a kínálata egy önállóan fejlesztett, Fiat-megfelelő nélküli, imázsteremtő, elérhető árú roadsterrel. A hírek szerint az alapmodell nagyjából 7,5-8 millió forintba kerül majd, ezzel a Mazda MX-5-ösnek is konkurenciát jelenthet.

A brit Autocar információi szerint sem a Lotustól, sem a KTM-től nem vásárol padlólemezt az Abarth az újdonsághoz, inkább saját maga fejleszti ki. Valószínűleg csővázas szerkezetű lesz a könnyű kétüléses, a futómű legtöbb alkatrésze az Alfa Romeókból érkezik majd. Ismert, négyhengeres Fiat-benzinmotorok bevetésére lehet majd számítani, a legjobban talán a 170 lóerős 1,4-es Multiair-motor illik majd az autó karakteréhez. A motort a vezető mögött, keresztben építik majd be, ebből az is következik, hogy az erő a hátsó kerekeken keresztül jut majd el az útra. Abban is hasonló lesz a Lotus Elise-hez, hogy a hátsó szélvédő fixen lesz beépítve, a tetőt pedig egy darabban ki lehet majd emelni. Hatfokozatú kézi és hatfokozatú duplakuplungos váltó is elérhető lesz az autóhoz, és talán még a változtatható keménységű Magneti Marelli lengéscsillapítást is be lehet majd pipálni az extralistán.

Forrás: [origo]

A formatervért az Abarth nemrég kinevezett dizájnigazgatója, Rubén Wainberg lesz a felelős, aki állítólag a hatvanas évek Abarth-jait szeretné megidézni az új roadsterrel. Egyelőre annyi a probléma a már előrehaladott állapotban lévő projekttel, hogy Sergio Marchionne Fiat-vezér még nem adott véglegesen zöld jelzést rá. Többek között kérdéses, hogy az évi 5000 példányos eladási terv milyen megtérülési mutatókkal rendelkezhet, és hogy mekkora befektetést igényel a gyártóüzem felszerszámozása. Ha Marchionne megadja az engedélyeket, akkor a nyitott kétüléses valószínűleg Torino mellett, a Bertonétól vásárolt grugliascói üzemben készülhet majd, amelyet kifejezetten kisszériás autók gyártására rendez be a Fiat.