Vágólapra másolva!
Sao Paulóban mutatja be a Fiat Mio névre keresztelt városi tanulmányát, amelyhez az interneten gyűjtöttek ötleteket.
Vágólapra másolva!

Eredetileg FCC néven futott a Fiat Brazíliában tervezett és épített tanulmánya, az első változatot 2006-ban, a másodikat 2008-ban mutatták be a Sao Pauló-i Autószalonon. 2010-re az FCC III helyett a Mio (jelentése: az én Fiatom) nevet adták a városi koncepciónak, amelyhez bárki adhatott ötletet az interneten.

A tanulmányautó weboldalát összesen kétmilliószor töltötték le 160 országból, 17 ezren regisztráltak ötletelőként. Végül több mint tízezer ötlet és javaslat futott be a Fiathoz, a showcar így a gyári kommunikáció szerint azt testesíti meg, hogy milyen autóra vágynak az átlagemberek.

Fenntarthatóság, tiszta energia, környezetbarát anyagok, mobiltelefon-integráció, érintőképernyő - ezek voltak a legtöbbször emlegetett javaslatok a minimalista koncepcióval kapcsolatban, amely még a Smart Fortwo-nál is 15 centiméterrel rövidebb (2,5 méter hosszú), és ugyanúgy kétszemélyes. Érdekesség, hogy a Mio fényszórói csak akkor láthatóak, ha éppen világítanak, a kerekeket pedig teljesen befedték, hogy a lehető legjobb légellenállást érjék el. Az utastérben érintőképernyős menürendszer, és head-up display is segíti a vezetőt.