Csak álom marad az elektromos Trabant

Vágólapra másolva!
Befektetők hiányában valószínűleg sosem készül el a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott elektromos Trabant.
Vágólapra másolva!

A 2009-es Frankfurti Autószalon egyik legnagyobb durranása volt az elektromos Trabant nT. Az akkor elhangzottak szerint a lítium-ion akkumulátorral szerelt, 1050 kilogrammos autó végsebessége 130 km/óra, hatótávolsága 160 kilométer. A jogtulajdonos cég második autónak szánta az nT-t, adataik szerint a városban közlekedők - őket célozzák meg - átlagosan egy-egy napon ötven kilométert tesznek meg.

A négyszemélyes kiskocsit otthoni konnektorról egy éjszaka, vagyis nyolc óra alatt lehet feltölteni. A cég azt állítja, hogy egy nyolcórás teljes töltés alatt - németországi árakkal kalkulálva - csupán egyetlen eurónyi áramot fogyaszt majd a jármű, vagyis mintegy 276 forintból képes 160 kilométert megtenni.

Most úgy tűnik, hogy álom marad a Trabant feltámasztása, a premier óta gyakorlatilag semmi nem történt a projekt körül, holott 2012-re tervezték a sorozatgyártás beindítását. Ugyan az IndiKar több mint hárommillió eurót ölt bele a tervekbe, újabb befektetőket nem sikerült szereznie. A cég szóvivője szerint ugyan továbbra is zajlanak az egyeztetések, de nem tűnik valószínűnek, hogy a közeljövőben jelentős tőkeinjekcióhoz jut a cég.

Német szakértők szerint az elektromos Trabantnak lényegében befellegzett, több százmillió euróra lenne szükség a gyártás beindításához, ennyi pénzt pedig senki nem fog áldozni egy elektromos retróautóra. Stefan Bratzel egyetemi professzor szerint maximum kis szériában lehetne gyártani az elektromos Trabantot, ez a stratégia azonban csak luxusmodellekkel működik, az nT-t pedig nem annak szánták.