Lehűlt az aszfalt, lassulnak a versenyzők

Vágólapra másolva!
Sötétedéskor arról beszéltünk Cserkúti Öcsivel, a BMW Team Hungary tanácsadójával, számolhatunk-e majd kiesőkkel az öt fok körülire hűlt aszfalt miatt. Ugyanazokkal a slick gumikkal mennek a versenyzők, mint a 15 fok körüli napsütésben.
Vágólapra másolva!

Fél nyolc körül kimentünk félórára a célegyenes utáni kanyarba, hogy testközelből megnézzük a kanyarvételeket. Itt taposnak bele a leginkább a fékbe a pilóták, itt lassulnak a legnagyobbat. Nos, néhányan (például az egyik A2-kategóriás Renault Clio) szinte körről körre lement az ideális ívről, de mások is hibáztak párszor, és túlzottan rásodródtak a kerékvetőkre.

Komolyabb kicsúszást viszont nem láttunk a hideg miatt, Cserkúti szerint az utolsó két-három órában már nem kockáztatnak a versenyzők. Részben ennek köszönhető, hogy köridők is jelentősen mérséklődtek. Amikor ezt a mondatot írom, az élen haladó Audi R8-as éppen 19 másodperccel fut szerényebb kört a napközben teljesített 1 perc 51,119-es legjobbjánál. Elvileg a sötét nem zavarhatja a pilótákat, habár a pálya negy része nincs kivilágítva, az autók fényszórói tökéletes látást biztosítanak számukra.