Valóságos modelloffenzívával készült a Párizsi Autószalonra a Lotus, összesen hat tanulmányt mutatott be a márka, melyekben közös, hogy legkorábban három-öt év múlva kerülhetnek piacra. Egyike volt az újdonságoknak a City Car névre keresztelt koncepció, melyet nevéből következően városi körülmények közé szánnak tervezői.
Gyengéje a háromajtós, négyüléses mininek, hogy a Lotus közleménye szerint 1400 kilogrammot nyom, cserébe konnektoros hibrid hajtáslánccal szerelték fel, vagyis az akkumulátor lemerülése után az előre épített kis benzinmotor kapcsolódik be a hajtásba. Hátulra került az elektromotor, az akkumulátort az utascella alá rejtették.
240 Nm-es nyomaték mellett 220 lóerő az apróság csúcsteljesítménye, a folyamatosan rendelkezésre álló erő visszafogottabb 73 lóerő. Tisztán elektromos hajtással 60 kilométer a hatótávolság, az 1,2-es, 46 lóerős, bioüzemanyaggal (etanol és metanol) is tankolható benzinmotorral 500 kilométerre nő a tankolás nélkül megtehető távolság. Százra kilenc, a városokban megengedett 50 km/órás tempóra 4,5 másodperc alatt gyorsul a tanulmány, amelynek gyártásához partnereket keres a Lotus.