Bemutatkozott az új Volkswagen Passat

Vágólapra másolva!
Hetedik generációs modellként mutatja be a Párizsi Autószalonon az új Passatot a Volkswagen, valójában azonban csak modellfrissítés történt.
Vágólapra másolva!

Hagyományos, a nagy autószalonok megnyitója előtti estén lebonyolított rendezvényén a Volkswagen lerántotta a leplet az új Passatról Párizsban. Hivatalosan hetedik generációként tálalják a megújult szedánt és kombit, de ez senkit ne tévesszen meg: valójában inkább csak erős modellfrissítésről van szó, ahogy az a hatos Golffal is történt.

Nem változtattak az alapokon, bár a sajtóanyag szerint a tető kivételével minden elemet lecseréltek. Oldalnézetből ezzel együtt erősen az aktuális modellre emlékeztet az új Passat, elöl és hátul belesimították az új márkaarculatba. Új a hűtőrács, szögletesek a LED-es nappali fénnyel futtatott fényszórók, LED-ek költöztek az átrajzolt hátsó lámpákba is.

Látszatra nem feltétlenül, de technikailag annyira aprók a módosítások, hogy még az új lemezekkel is csak négy millimétert nőtt a szedán és kombi hossza (4769 és 4771 milliméterre), a szélesség és magasság változatlan maradt. Jórészt az ismert formák fedezhetőek fel az utastérben is, frissítették az anyagokat, akad néhány új műszer és egy analóg óra, a minta a Phaeton volt. Extraként masszázsfunkciós első ülések jelentek meg.


Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

Motorikusan nem hozott újdonságot a frissítés, a Volkswagen-csoport ismert kínálatából válogattak a mérnökök. Tíz motorral indul a forgalmazás novemberben, a teljesítmény 105 és 300 lóerő között alakulhat.

A 122 lóerős 1,4-es TSI az alap benzines, dízelből a 105 lóerős 1,6-os a beugró. 140 lóerős, kétliteres gázolajosból hagyományos és BlueMotion-kivitelt is forgalmaznak, a dízel kínálat csúcsára a 170 lóerős blokk került. 1.8 TSI (160 LE), 2.0 TSI (211 LE) és 3,6 literes V6-os (300 LE) teszi teljessé a benzines palettát, alternatív üzemanyaggal a földgázos, 150 lóerős 1,4-es TSI, illetve ugyanennek a motornak a bioetanolos, 160 lóerős változata elérhető.

Csak a 105 lóerős alapdízelhez nem kérhető duplakuplungos DSG, a többi motorhoz opcióként elérhető. A dízel modellek start-stop rendszerrel takarékoskodnak, a benzinesek csak a fékezéskor felszabaduló energiát hasznosítják. Új extrák jelentek meg, így már a Passat is képes a városi vészfékezésre, elektronika ügyelhet a vezető fáradtságára, illetve rendelhető a sebesség-korlátozásokat felismerő és azokra figyelmeztető rendszer.