Előzetes a következő Clióról

Vágólapra másolva!
A Renault Párizsban is bemutatott egy új elektromos tanulmányautót. A Zoe Preview már 90 százalékban megegyezik a 2012-ben érkező, sorozatérett villanyautóval, formája pedig a negyedik generációs Cliót is előrevetíti.
Vágólapra másolva!

A 4,1 méter hosszú kisautó formája már a Renault új formanyelvét tükrözi, amelyet először a nemrég bemutatott DeZir sportkocsin láthattunk. A frissen kinevezett dizájnigazgató, Laurens van den Ecker és csapata ismét jó munkát végzett, a Zoe Preview minden irányból remekül mutat, bár profilnézetből tagadhatatlan a hasonlóság a Toyota Yarisszal.

Sajnos a szériaváltozatnál valószínűleg lemondanak majd az érintésre nyíló, kilincs nélküli ajtókról, a LED-es fényszórókról és a hatalmas, 19 colos könnyűfém keréktárcsákról. A Zoe elektromos csatlakozója a hatalmas Renault-embléma mögött rejtőzik, a Clión természetesen ilyen nem lesz, és hűtőrácsnak is nevének megfelelő funkciót adnak majd. Ettől eltekintve az orr-rész és a formás, csepp alakú hátsó már valószínűleg keveset változik, amíg a Zoéból egy-két éven belül Clio lesz.

Arra is felkészülhetünk, hogy a meglehetősen extravagáns belső is egyszerűbbé válik a végleges változatban, pedig a lebegő kardánboksz, az érintőképernyős menürendszer, és a folyadékkristályos kijelzős műszerfal minden bizonnyal sok vevő tetszését elnyerné.

Forrás: Renault
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Az autó meghajtásáról egy 80 lóerős, 222 Nm-es nyomatékú elektromotor gondoskodik, amely 8,1 másodperc alatt gyorsítja fel hang nélkül a Zoét 100 km/órára, és 135 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Hatótávolsága 161 kilométer, a lemerült akkut 6-8 óra alatt lehet teljesen feltölteni. Ha nem áll ennyi idő rendelkezésre, akkor a gyorstöltő 10 perc alatt képes 55 kilométerre elegendő árammal feltölteni a lítium-ionos akkumulátorokat, 30 perc alatt pedig már 80 százalékos töltöttség is elérhető a segítségével. A legígéretesebb mégis az akkucsere-állomás meglátogatása lehet, ami a Renault találmánya: itt három perc alatt egy teljesen feltöltött akkura cseréli egy automatikus gép a lemerültet.

Forrás: Renault

A tanulmányautó különlegessége, hogy a klímaberendezés folyamatosan szabályozza a beltér páratartalmát, nehogy kiszáradjon az utasok bőre. Ha kint magas a légszennyezettség, akkor a belső légbeömlők automatikusan elzáródnak, de arra is képes az autó, hogy a napszaknak és a szituációnak megfelelő illatot juttasson a levegőbe, így például munkából hazafelé nyugtató, éjjeli vezetésnél pedig stimuláló, ébren tartó illatokat érezhetnek az utasok. Ezeket a funkciókat a L'Oreál kozmetikai céggel fejlesztette ki a Renault. Emellett a Philips fényterápiás lámpái is hozzájárulnak az utasok jó közérzetéhez.