Feltámasztották az Audi Sport Quattrót

Vágólapra másolva!
Harminc éve született az első összkerékhajtású Audi, a Sport Quattro előtt párizsi tanulmánnyal tiszteleg a márka.
Vágólapra másolva!

Múltidéző tanulmányt állít ki az Audi a Párizsi Autószalonon: harminc éve született meg az első összkerékhajtású modell, a Sport Quattro, tiszteletére készült el az azonos nevű showcar. Formailag sokat merít a 80-as évek klasszikus modelljéből a koncepció, megjelenése szükségszerűen modern, de hátsó kialakítása egyértelműen a híres előd előtt tiszteleg.

Csakúgy, mint az eredeti ralimodellben, öthengeres turbómotor biztosítja a hajtást, az Audi TT RS 2,5 literes blokkját 408 lóerősre erősítették. 480 Nm a maximális nyomaték, az erőt hatfokozatú manuális váltó továbbítja a kerekekre. Karbon-kerámika féktárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel szerelték a tanulmányt.


Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

3,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra az új Quattro, miközben átlagfogyasztása mindössze 8,5 liter. Kiindulási alapként az RS5-öt használták a mérnökök, súlycsökkentési okokból 150 millimétert vágtak a tengelytávból, 40-et a tetőből, így 4,28 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,33 méter magas Quattro született.

Az 1300 kilogrammos súly elérése érdekében bőven használt karbonszálas anyagot és alumíniumot az Audi, előbbiből több karosszéria-elem, így a motorháztető, csomagtartófedél és szpojlerek készültek. Speciális futóművet dolgoztak ki a tanulmány számára, az alkatrészek nagy része alumíniumból készült. Spártai az utastér, a mérnökök minden felesleges alkatrésztől megszabadultak.