Loeb nyolcadszor is győzött Németországban

Vágólapra másolva!
Sorozatban nyolcadszor nyerte a Német-ralit Loeb, és mivel Hirvonen kiesett, bizonyossá vált, hogy a finn idén már nem lehet világbajnok. A dobogóra Sordo és Ogier állhatott még fel.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP
Közel a címvédés, akár már a következő, Japán futamon meglehet a hetedik vb-elsőség

A verseny zárónapjára négy gyorsasági és a szuperspeciál maradt. Éjjel eső áztatta a pályákat, s bár reggelre felszáradtak az utak, bármikor számítani lehetett arra, hogy újra elered. Loeb első és Sordo második helye biztonságban volt, leginkább Ogier és Latvala párviadala ígérkezett érdekesnek a harmadik helyért, illetve a szombaton kieső Hirvonennek kellett legalább a hetedik helyik feljönnie, hogy matematikai esélye maradjon a vb-címért folyó versenyfutásban.

Az első pályán Solberg volt a legjobb, ő a pénteki pechsorozata után a mezőny végéről kapaszkodott vissza. Ekkor már az ötödik helyen állt, de percekkel volt elmaradva az előtte állóktól, mindenesetre biztos ami biztos alapon hajtott, hátha rámosolyog a szerencse. Latvala is megpróbálta befogni Ogiert, s bár a részidők alapján a szakasz kétharmadánál jóval a francia előtt állt, a cél előtti hajtűkanyarok kifogtak rajta, mindössze néhány tizedet tudott hozni vetélytársán. Räikkönennek sem sikerült a reggel, kétszer is hibázott, melynek eredményeként Wilson visszaelőzte - ők ketten már a rali első napján egymásra találtak -, Block pedig el sem jutott a rajtig, mivel az oda vezető úton elszakadt a Focus WRC ékszíja, és nem sikerült megjavítani a hibát.

Loeb és Sordo közben saját tempójukban autózgattak, egymástól a szombati csapatutasítás értelmében már nem kellett tartaniuk, a többiek meg már két perc feletti távolságban voltak tőlük. A Moselwein nevű második szakaszon a világbajnok érte el a legjobb időt, szorosan mögötte az első öt helyen álló páros, Hirvonen viszont ismét kiesett, ugyanazzal a hajtásproblémával, mint az előző napon. Ezzel Al Quassimi feljött a nyolcadik, Van Eldik a kilencedik, míg az SWRC-s Sandell a tizedik helyre.

Forrás: AFP
A visszafordítókban vesztett sok időt Latvala, ez pedig baj egy olyan versenyen, ahol azokból legalább száz van. Japánban talán jobban sikerül a Ford csapatnak

Délután újra az előző két pályán ment át a mezőny, s bár eldőlni látszott az előkelőbb helyek sorsa, Solberg és Loeb hajtott még annyira, hogy nyerjen egy-egy szakaszt. A verseny szervezői a végére hagyták a show-t: Trier történelmi belvárosában alakítottak ki egy 4,37 km-es pályát, melyet utalva a város római kori hagyományaira, Circus Maximusnak neveztek el. Itt a többség már kiengedett - Solbergnek tönkrement a kuplungja, ezért csak lépésben teljesítette a számára már tét nélküli távot -, Wilson és Räikkönen viszont annyira közel álltak egymáshoz, hogy nekik teljes erőbedobással kellett autózni. Ez utóbbinak sikerült jobban, ám hiába nyerte meg a gyorsaságit, nem érte utol a második időt elérő Wilsont.

Loeb pályafutása 59. futamgyőzelmét aratta, Németországban a nyolcadikat - 2002 óta mindig ő győzött itt. Sordónak remekül ment új navigátorával, Vallejóval, míg a harmadik helyre Ogier ért be, tökéletessé téve a Citroën csapat hétvégéjét. Latvala csak a negyedik lett, de aszfalton talán előre is kiegyezett volna ezzel, Solberg erejéből pedig az ötödik helyre futotta, bár öt szakaszt is nyert a versenyen. Hatodik helyre hozta be a Stobart Fordot a megbízható Wilson, kemény csatában legyőzve a még mindig tanulgató Räikkönent. Mögöttük Al Quassimi, Van Eldik és Sandell érkeztek, így ők is vb-pontokkal térhetnek haza.

A svéd az SWRC kategóriát is megnyerte, megelőzve Prokopot és a defekt miatt visszaeső Anderssont. Mivel mindannyian megelőzték a tabella éllovasát, az egész hétvége folyamán műszaki problémákkal bajlódó, de az ötödik helyre mégis beérő Ponst, a bajnokság állása elég szorossá vált. PWRC-ben maradt az Araujó-Paddon-Flodin sorrend, a portugál címvédő megerősítette összetettbeli vezető helyét. Weijs győzőtt a JWRC-ben, igazán viszont a második helyen végző Burkart örülhetett, aki a hazai pályán szerzett pontokkal átvette a bajnokságban első pozícióját.

Érdiék befejezték a versenyt - Fischerék már nem tudtak rajthoz állni vasárnap -, stabilan az N-es autók középmezőnyében autózva. Minden bizonnyal hasznukra válik majd az itt megtett három magyar futamnyi versenykilométer, a szombati 48 km-es pályán elért idejükre pedig büszkék lehetnek.

Idei ötödik győzelmével (a többi futamon is a dobogón végzett) tovább növelte előnyét összetettben Loeb. Négy futammal a bajnokság vége előtt már 58 ponttal vezet Ogier előtt, tehát akár már Japánban megnyerheti sorozatban hetedik vb-címét. Latvala továbbra is harmadik, ám egyre jobban jön fel rá Solberg és Sordo is. Ők mindhárman szeretnének felférni az év végi dobogóra, ezért a hátralévő futamokon az ő különmeccsük igazi csemege lehet. A hatodik helyre esett vissza, s ezzel elvesztette esélyét a címre Hirvonen. A csalódott finn egy huszáros hajrával szintén odaérhet a harmadik helyre, de Latvala és ő is inkább a csapat elsőségéért fog versenyezni a továbbiakban. Ez sem lesz egyszerű, hiszen a Citroën előnye a gyártók értékelésében is jelentős, és nem úgy fest, hogy lenne gyenge pontjuk. Pilótáik immár murván is legalább olyan gyorsak, mint a rivális finnjei, aszfalton pedig még gyorsasági szakaszt sem nyert idén a Ford.

Forrás: AFP
Räikkönen nyerte az utolsó szakaszt, ezúttal a hetedik helyre volt jó a finn

Három hét múlva Japánba látogat el a sorozat, ahol egy év kihagyás után rendeznek újra futamot. A WRC-ken kívül az SWRC és a PWRC kategória áll rajthoz, murván versengenek majd a párosok.

A verseny végeredménye:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC 3:59:38,3
2.Sordo/VallejoCitroën C4 WRC +51,3
3.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC+2:13,3
4.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC+2:33,9
5.P. Solberg/PattersonCitroën C4 WRC+6:47,7
6.Wilson/MartinFord Focus RS WRC+8:46,7
7.Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC +8:50,5
8. Al Quassimi/OrrFord Focus RS WRC+17:36,5
9.Van Eldik/BuysmansSubaru Impreza WRC+17:53,0
10.Sandell/AxelssonSkoda Fabia S2000+17:58,8
33.ifj. Érdi/TáborszkiMitsubishi Lancer Evo IX+43:30,7


SWRC:

1.Sandell/AxelssonSkoda Fabia S20004:17:37,1
2.Prokop/TomanekFord Fiesta S2000+4,7
3.Andersson/FredrikssonSkoda Fabia S2000+3:12,6


PWRC:

1.Araujó/MiguelMitsubishi Lancer Evo X4:26:08,4
2.Paddon/KennardMitsubishi Lancer Evo X+24,4
3.Flodin/BergstenSubaru Impreza STi+2:45,1


JWRC:

1.Weijs/DegandtCitroën C2 S16004:30:13,4
2.Burkart/KachelSuzuki Swift S1600+5:19,2
3.Kruuda/JarveojaSuzuki Swift S1600+11:12,7


A világbajnokság állása:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC 191
2.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 133
3.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC117
4.P. Solberg/PattersonCitroën C4 WRC 100
5.Sordo/VallejoCitroën C4 WRC95
6.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC86
7.Wilson/MartinFord Focus RS WRC56
8. Villagra/Perez-CompancFord Focus RS WRC26
9.H. Solberg/MinorFord Focus RS WRC25
10.Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC21


A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team 308
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 222
3.Citroën Junior Team168
4.Stobart M-Sport Ford Rally Team118
5.Munchi's Ford World Rally Team 40


A világbajnokság állása, SWRC:

1.Pons/HaroFord Fiesta S200096
2.Andersson/FredrikssonSkoda Fabia S200083
3.Prokop/TomanekFord Fiesta S200078


A világbajnokság állása, PWRC:

1.Araujó/MiguelMitsubishi Lancer Evo X83
2.Flodin/BergstenSubaru Impreza STi65
3.Paddon/KennardMitsubishi Lancer Evo X58


A világbajnokság állása, JWRC:

1.Burkart/KachelSuzuki Swift S160058
2.Kruuda/JarveojaSuzuki Swift S160051
3.Abbring/MombaertsRenault Clio R346