A német vasút teherfuvarozási leányvállalatának környezetkímélő szolgáltatását a nagyfogyasztók közül az Audi veszi igénybe elsőnek. Évente 625, Audikkal telepakolt vonat fog így szél-, árapály-, nap- és vízenergia-hajtással eljutni az ingolstadti gyárból Emden kikötőjébe, hogy onnan Amerika és Ázsia felé hajózzanak tovább.
A zöld vonatokat hajtó ökoáram persze sokkal drágább a hagyományosnál, de az Audinak - presztízsokokból - így is megéri a befektetés. Az átállással évi 520 tonna szén-dioxiddal kevesebbel terhelik meg a légkört, ami 2200 háztartás éves kibocsátásának felel meg.
Bár a szállítási ágazat kevésbé szennyező szereplője, közel sem elhanyagolható a német vasút szerepe a levegő károsításában. Az általuk használt áram több mint nyolcvan százaléka nem megújuló forrásból származik, de tervük szerint 2050-re csak zöld energiával fogják hajtani a vonatokat.