Rali-ob: Titkos verseny Borsodban

Vágólapra másolva!
Murva helyett aszfalton, új pályák helyett régieken, de lesz verseny Borsodban. Miskolchoz hasonlóan éjjel is rendeznek majd gyorsaságikat, szombat estére pedig eldőlhet az abszolút bajnoki cím sorsa is.
Vágólapra másolva!

Forrás: Asi
Aschenbrenner már a célegyenesben, de még nem ő a bajnok


Eredetileg murvás futamot rendeztek volna Borsodban, azonban az árvíz elmosta azokat az utakat, melyeken versenyezni kellett volna. Felmerült az is hogy elmarad a rendezvény, ám némi, szó szoros értelemben vett útkeresés után sikerült összehozni a Kazincbarcika-ralit.

A borsodi város lesz a verseny központja, a szervizparknak a helyi sportközpont ad otthont. Szokatlan, ám hangulatos időpontban indul a futam: augusztus 20-án este hajt át az első autó a rajtdobogón, feltétlenül érdemes fontolóra venni a tűzijáték nézése helyett a ralit. Még pénteken hat gyorsaságit teljesítenek a párosok, a mezőny eleje éjfél körül térhet nyugovóra. Aztán szombat délelőtt folytatódik a verseny, majd újabb nyolc szakasz után kora este vége is a ralinak. A pályák mindegyike jól - már-már unalomig -ismert a rutinosabb pilóták számára, és jellegüket tekintve inkább a S2000-es autóknak fekszenek, főleg a péntekiek.

Forrás: PTRT
Veszprémben ifj. Tóthék győztek, ha bajnokok akarnak lenni, Borsodban is le kell győzniük az Aschenbrenner/Pikó kettőst


Talán mert néhány kategóriában már eldőlt a bajnokság, talán mert a szezon második felére több helyen elfogyott a pénz, vagy esetleg csak mert nyár van, de nagyon szerény a nevezők létszáma. Az első osztályba mindössze 55-en jelentkeztek, és közöttük is van, akiről biztosan lehet tudni, hogy nem lesz ott a rajtnál. A végső diadalra esélyesek viszont hiánytalanul elindulnak: az Aschenbrenner/Pikó duónak egy jó szereplés bajnoki címet érhet, míg ifj. Tóth János azért hajt, hogy maradjon esélye a záró futamra. Kettejük között jelenleg 27,4 pont a különbség (a tört értékek a Bükfürdő-rali 1,2-es szorzója miatt keletkeztek), s ez azt jelenti, hogy az idei 20-15-12-es értékelési rendszerben Asi egy első vagy egy második hellyel mindenképpen bajnok. Érdekes lehet a helyzet, amennyiben Janika győz, és Asi a harmadik helyen végez, ekkor 19,4 pont maradna közöttük, Asinak tehát 0,6 pont miatt kellene Mecseken indulnia. Különösen pikánssá teheti a történetet, ha Herczig áll majd a versenyen az élen Janika és Asi előtt, és az ő előzékenysége menthetné meg a Peugeot-os páros matematikai esélyeit Aschenbrennerrel szemben.

Mivel Herczig idén még nyeretlen, a fenti helyzet aligha fordul elő, hiszen a győzni akarás - no meg a sportszerűség - feltétlen előbbrevaló, még akkor is, ha a veszprémi futamon eléggé elmérgesedett a két rivális csapat viszonya. Herczigék annál is inkább nyerni szeretnének, mivel új autóval indulnak, a Skoda Fabia S2000 továbbfejlesztett, Evo2-es változatával. Ezen a trión kívül feltétlenül számolni kell a jelenleg az összetettbeli harmadik pozícióban álló Turival, illetve a hazai pályán rajtoló Kazárral, aki egyre jobb formát mutat. Hideg és Elek is beleszólhat a dolgukba, és - ahogy az idén megszokott - rajtuk kívül is legalább 4-5 páros, hiszen nagyon kiegyenlített a mezőny. Kakusziék egy közös szlovák-lengyel bajnokin már aszfalton is kipróbálták új autójukat, a Ford Fiesta S2000-est, így Borsodban ők is támadni fognak.

Nem indul Bútor Róbert, aki már Veszprémben bebiztosította az évvégi elsőségét, talán majd a Mecsekben láthatjuk egy új kocsival. Magyar Miklós is bajnok már, ő eggyel feljebb lépett, és egy R3-as Clioban láthatjuk majd. Sajnos a kisebb kategóriák szinte elnéptelenedtek, még az 55 nevező is úgy jött össze, hogy ebből 16 a nem FIA homológ autókat képviselő "S" csoportot képviseli. A közönség talán legnagyobb kedvencei itt lesznek, az A8-as gépek, no meg a Ladák minden bizonnyal jó hangulatot varázsolnak majd az éjszakába.

Forrás: SRTH
Az Evo2-es Fabiával megszerezheti idei első győzelmét a legutóbbi futamon peches Herczig/Baranyai kettős


Szót kap a másodosztály is, ők is mindössze 30-an maradtak mostanra. Számukra szombaton kezdődik és ér véget a Kazincbarcika-rali, aki célba ér, szinte garantáltan pontokkal távozik majd.

A bajnokság állása:

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN499
2.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N471,6
3.Turi/PerczeMitsubishi Lancer Evo IXN447
4.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N446
5.Turán/ZsirosMitsubishi Lancer Evo IXN424,4
6.Balogh/KissMitsubishi Lancer Evo IXN420
7.Hideg/KismődiMitsubishi Lancer Evo IXN417,8
8.Kazár/SzőkeMitsubishi Lancer Evo IXN417,2
9.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N416
10.Pethő/ZentaiMitsubishi Lancer Evo IXN411,6
A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett