Puli és ál-elektromos MX-5 - Forma Zero villanyautó-találkozó

Vágólapra másolva!
Míg a Hungaroringen a versenyautók benzinmotorjainak jellegzetes hangja töltötte be a völgyet, a fővárosban villanyautók surrogtak csendesen az Andrássy úton.
Vágólapra másolva!

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Sorakoznak a villanyautók. A bal oldali ismerős lehet, a többi kuriózum
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)

Fantasztikus lehetőségek előtt állnánk - vázolta a pozitív jövőképet múltkori, a Suzukiból átépített villanyautókról szóló videónkban dr. Bednár András. A feltételes mód oka, hogy a belsőégésű helyett villanymotorossá épített autó aránytalanul drága, csak állami támogatással lehetne életképes, akkor viszont jelentősen javítaná a zsúfolt városok légszennyezettségét. A magyarországi villanyautó-gyártók és -forgalmazók rendületlenül bíznak ebben és a nagyobb cégek megrendeléseiben, addig pedig minden lehetséges módon igyekeznek hallatni magukról. A Forma Zero elektromosautó-találkozó és felvonulás célja is ez volt.

Dr. Bednár volt az, aki még Kóka János minisztersége idején a Holzenblizek előállítása mellett igyekezett lobbizni. Az a projekt akkor nem valósult meg, de az óta sem állt le a tervezés. A külföldi koncepciók itthoni gyártása mellett saját fejlesztésbe is belekezdtek. Csapatuk több koncepció után már a kínálat bővítésén dolgozik, a régi Suzuki Swift alapú városi autók után egy Mazda MX-5 villamosítását tervezik - a kiállított, villámokkal és elektromosautó-felirattal ellátott roadstert pénzhiány miatt egyelőre a gyári benzinmotor hajtja. Hosszú távú terveik szerint tisztán megújuló energiával hajtanák az elektroautóikat, és mielőbb szeretnének a közösségi közlekedésben is részt venni, egy elektromos buszflottát üzembe állítani.

Ébresztő Magyarország! - nézze meg videónkat!

Az Elma koncepció alapján működik Szirmai András villamosmérnök átépített Fiat Tipója is. A középkorú olasz kompakt is hagyományos benzinmotorral látott napvilágot, de tulajdonosa saját igényei és elvárásai szerint átépítette. Olyannyira jól sikerült, hogy egymás után háromszor meg is nyerte vele az alternatív meghajtású autóknak kiírt Széchenyi-futamot.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

A régi MX-5 kakukktojás, még nincs benne a villanyhajtás

Volt már korábban szerencsénk a Revához is, az amerikai tervezésű, Indiában gyártott városi kisautóhoz. Ennek is ára gátolja elterjedését: mire hazánkban forgalomba kerül, 3,5 millió forintot kéne érte kifizetni.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Reva, Elma és házi készítésű villany-Tipo, ami Három Széchenyi-futam győztese

A Forma Zerón felsorakozott autók közül az eddigi legsikeresebb az ElectroAuto Kft. terméke. Ilyenekkel találkozhatunk a Margitszigeten és alapvetően mindenhol, ahol elektromos kisautókat lehet bérelni. Ezek a forgalomban lassújárműként, piros rendszámmal vehetnek részt, kell rájuk irányjelző és rendes fényszóró is. Kisbéren készülnek, már több mint tizenöt éve, magyar részegységekkel, lengyel alapokra - erre utal a kispolszki-kormány is. Széles körben felhasználhatóak, a személyszállító változatokon túl van golfkocsi, betegszállító, fagyis autó és temetői szertartáskocsi is.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Kispolszki műszerfal és kormány - otthonos egyszerűség jellemzi a Pulit

Bednár András elégedett az eddigi eredményekkel, de tovább terveznek; nem mondtak le egy igazi autóverseny megszervezéséről sem, ősszel pedig Mórra várják az érdeklődőket egy újabb villanyautózásra.