Bemutatták az elektromos Renault Fluence-t és Kangoo-t

Vágólapra másolva!
Mindkét autó prototípusát láthattuk már tavaly a Frankfurti Autószalonon. Most már készen állnak a sorozatgyártásra, de csak 2011-től lesznek kaphatók.
Vágólapra másolva!

A Fluence Z. E. a hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt változatokhoz hasonlóan a törökországi Bursában készül. Elektromos motorja az első kerekeket hajtja, teljesítménye 70 kilowattot, azaz 94 lóerő és 226 Newtonméter maximális forgatónyomatékot tud előállítani indulástól kezdve.

Erejét egy 22 kilowattórás kapacitású, 250 kilogramm súlyú lítium-ion akkumulátorból nyeri, amely háromféleképpen tölthető újra; hagyományos elektromos hálózaton, például az éjszakai parkoláskor 6-8 óra alatt, vagy a 2012-től elérhető gyorstöltő hálózaton keresztül, amely 34 amperes és 400 V feszültségű lesz.

A nagyobb teljesítmény miatt így a gyorstöltés nem fog tovább tartani fél óránál. A harmadik, egyben leggyorsabb rendszer a QuickDrop, amely egy gyors akkumulátor cserét jelent két perc alatt. Ehhez még speciális csereállomás szolgáltatás kiépítésére van szükség.

Forrás: Renault

Fékenergia visszatáplálási rendszernek köszönhetően a Fluence Z. E. 160 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, végsebességét 130 kilométer/órára korlátozták. Hagyományos benzines és dízel testvéreihez képest 13 centiméterrel hosszabb, 475 centiméteres a karosszériája. A hátulját hosszabbították meg, mert az akkumulátor a hátsó ülések mögött kapott helyet. Kívülről a kék árnyaltúra színezett lámaburák és típusjelzések, a színre fújt oldalsó védőelemek, speciális, kis légellenállású felnik, a fekete tükörházak és az első sárvédőkön levő töltőcsatlakozók jelentik a változást az eddig megszokotthoz képest. Belül a fordulatszámmérő helyén egy új műszer található, amely az akkumulátorok töltöttségi szintjét és a megtehető távolságot mutatja.

Forrás: Renault

Nagyobb testvéréhez képest a Kangoo Z. E. csak 59 lóerős, de nyomatékuk megegyezik. Lítium-ion akkumulátorát a padló alá rejtették így a belsőégésű motorral szerelt változathoz képest nem lett kisebb a raktere. A háztartásokban megtalálható 16 amperes és 220 voltos hálózatról 6 és 8 óra közötti idő alatt tölthető újra és a Fluence-hoz hasonlóan teljesen feltöltetve 160 kilométert képes megtenni.

Forrás: Renault

A Renault-Nissan csoport becslése szerint 2020-ra a piac tíz százalékát az elektromos járművek fogják alkotni, épp ezért már 4 milliárd eurót költenek záró emissziós autóik fejlesztésére. A Renault kínálatának jövőbeni bővítését a Zoe Z.E. kupéval és Twizy Z.E nevű tandemüléses városi kisautóval tervezik.

Az elektromos Renault-k után érdeklődők az alábbi honlapról tájékozódhatnak, de sajnos még majdnem két évet kell várni rájuk.