Loeb Törökországban is győzne

Vágólapra másolva!
Mesterhármasra tör Sébastien Loeb, Mexikó és Jordánia után Törökországban is nyerni akar. Ebben Hirvonen akadályozhatja meg, számára immár létkérdés a francia legyőzése.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP

Ogier Jordániában is nagyon gyors volt, ám ott mesterségesen lassították. A hétvégén ismét bizonyíthat


A 2010-es szezon első három versenye után a negyedik is olyan, amely tavaly nem szerepelt a naptárban. Törökország 2003-ban rendezhetett először rali-vb futamot, akkor még a tengerparti üdülőhelyekhez közeli hegyekben - ahogy utána éveken át mindig -, majd 2009-ben kimaradt egy esztendő.

Idén új helyszínre, Isztambul közelébe költözött a rali, a szervizpark a török F1-es nagydíjnak otthont adó komplexumban lesz. A verseny korábban hírhedt volt változékony időjárásáról, órákon belül fordult elő forró szárazság, köd és eső. Az új pályákon - amelyek a korábbiakhoz képest jóval északabbra helyezkednek el - nem várható ilyesmi, leszámítva az utóbbit, márpedig esőben nagyon csúszóssá válnak az egyébként széles és gyors utak.

A gyorsaságik között lesz két kakukktojás, konkrétan a szombati első kettő, amelyek aszfaltos borításúak. 2009-ben Cipruson is volt már ilyen, akkor Loeb jött rá, hogy aszfalton a kopott murvagumi jobban tapad, mint az új, és el is verte a többieket. Ezúttal nem lehet majd így taktikázni, mivel ugyanazokkal az abroncsokkal kell majd teljesíteni két további, murvás szakaszt is. A győzelem kulcsa lehet, hogy ki lesz képes egyszerre gyorsan is menni, és a gumikkal is spórolni a második nap délelőttjén.

Forrás: Ford

Ha itt is Loeb mögött végez, lassan búcsúzhat világbajnoki álmaitól Hirvonen. Kivéve persze, ha a tavalyihoz hasonló pechsorozat áldozatává válik a francia


A címvédő remek formában van, ő nyerte az utóbbi két futamot, és összetettbeli előnye már 25 pont - épp egy győzelemnyi - Latvala előtt. Törökországba is nyerni jött, bár nem lesz könnyű dolga, hiszen ő indul majd elsőként. Sordo is szeretne végre a dobogóra állni, idén, eddig mindössze két negyedik hely jutott neki. A javulásban navigátora, Marti rutinja segíthet: a spanyol az összes eddigi török-ralin részt vett, sőt, a legelsőt, Sainz oldalán meg is nyerte hét esztendővel ezelőtt. A jordániai futam erkölcsi győztese, Ogier is tarthatja a gyáriakkal a lépést, a francia kirobbanó formában versenyez idén, és a tapasztalat is egyre inkább mellette szól. E téren van még fejlődnivalója csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki két hete végre megszerezte első rali-világbajnoki pontjait. Anton Alen, a legendás Markku Alen fia néhány jótanáccsal segített neki a pályákat illetően, hiszen ő korábban már versenyzett itt, az IRC sorozatban. Az ötödik C4 WRC-ben Petter Solberg ül majd, ő feltétlen az első három közé várja magát, ennek érdekében egy komolyabb tesztet futott autójával a héten. Elmondása szerint immár 100%-os az autója, még jobb, mint Mexikóban volt, ahol a második helyen végzett a norvég.

Egyre nagyobb nyomás helyeződik a Ford pilótáira. Most már muszáj lenne győzniük, hiszen Loeb és a Citroën-csapat egyre távolodik tőlük. Hirvonen esélyeit növeli, hogy az új pályákon rendszerint jól megy neki, ezeken a versenyeken általában ő szokott nyerni. Komoly feladat hárul Latvalára is: az ő dolga társa segítése, és minél több pont szerzése a gyártók értékelésében. Henning Solberg és Wilson mellett Villagra és Ken Block is Focus WRC-vel áll rajthoz. Az argentin cserenavigátorával, Diazzal indul majd, Perez-Companc üzleti elfoglaltságai miatt nem tud részt venni a versenyen. Block másodszor indul a királykategóriában vb-futamon, a célbaérés már sikernek számítana számára.


Forrás: AFP

Törökországban indult utolsó rali-vb futamán a legendás Colin McRae. 2006-ban a sérült Loeb helyére ugrott be, és nem vallott szégyent, csak a műszaki hiba tudta megfosztani a pontoktól


Bemutatkozik a JWRC-mezőny is, ők idén még nem szerepeltek egyik futamon sem. A S1600-as autókkal az R3-as gépek próbálják meg felvenni a versenyt, várhatóan Suzuki-Renault párharc lesz majd. A száguldás péntek reggel kezdődik, az első napon kilenc szakaszt teljesítenek a párosok. Az időeltolódás Magyarországhoz képest egy óra.

A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën C4 WRC 68
2.Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC43
3.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC37
4.P. Solberg/Mills Citroën C4 WRC 35
5.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 33
6.Sordo/MartiCitroën C4 WRC 24
7.H. Solberg/Minor Ford Focus RS WRC18
8. Wilson/ScottFord Focus RS WRC16
9.Villagra/Perez-CompancFord Focus RS WRC12
10.Pons/HaroFord Fiesta S20005



A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team101
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team87
3.Citroën Junior Rally Team48
4Stobart M-Sport Ford Rally Team44
5.Munchi's Ford Rally Team16