Az utolsó hot hatch - Peugeot 207 RC teszt

2010.03.11. 9:09

Olyan modellekkel a hátuk mögött, mint a 205 GTI, a 306 GTI vagy a 106 GTI, a Peugeot ősszel bejelentette, hogy a forró ferdehátúak helyett a jövőben inkább igazi sportkupékat fejleszt. Ezek szerint az utolsó erős kisautójuk a tesztben szereplő, 175 lóerős 207 RC.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Akár 220 km/óráig is gyorsulhat a 207 RC
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A nyolcvanas években a GTI szó hallatán hevesebben kezdett dobogni az autókedvelők szíve, főleg akkor, ha a Volkswagen Golf egyes és kettes szériájára, vagy a Peugeot 205-ösre gondoltak. Aztán a Golf GTI-k elpuhultak, a franciák azonban tovább folytatták a jó hagyományokat a 306-os és a kisebb 106-os S16-os, Rally és GTI változataival. Sajnos a 206-os megjelenésével valami megváltozott: a 136 lóerős 206 GTI egyáltalán nem nyerte el a vásárlók tetszését, motorja nem sportmotor volt, hanem csak egy egyszerű, lusta kétliteres. Válaszul a kritikákra a Peugeot bemutatta a RC változatot is, ebben már közel 180 lóerősre húzták fel a kétliteres szívómotort, de a futómű, a kormányzás, és egyáltalán a vezethetőség nem nyújtotta azt az élményt, amit egy hasonló motorizáltságú Renault Clio RS nyújtott, így hiába a ralipályákon elért jó eredmények, ebből sem lett nagy siker. Talán a gyenge eladási adatok vagy a nagyobb haszon reményében döntöttek úgy tavaly a PSA vezetői, hogy a Peugeot-nál a jövőben az erős ferdehátúak helyett igazi sportkupékat készítenek majd. Ezek első képviselője a 308-on alapuló, hozzánk nyáron érkező RCZ lesz, de már bejelentették, hogy dolgoznak egy kisebb kupén is.

Forrás: Peugeot

LED-es hátsó lámpák jelzik a modellfrissítést

A 2006-ban bemutatott 207-es sem számít már új modellnek, éppen ezért tavaly nyáron frissítette a Peugeot, bár nem vitték túlzásba a módosításokat. Sokat elárul a ráncfelvarrás jelentőségéről, hogy a legnagyobb újítás a LED-es hátsó féklámpa és az érintésre hármat villantó indexkapcsoló bevezetése volt pár új szín és könnyűfém felni mellett. Csúcsmodellként továbbra is az RC változatot kínálják, bár ezt a tesztautó külseje jól titkolja. Nyoma sincs olyan mértékű optikai tuningnak, mint a Renault Clio RS-en vagy az Opel Corsa OPC-n, a hátsó szárnyat és a vaskos, dupla kipufogót leszámítva nem sok árulkodik arról, hogy ennek a 207-esnek százzal több lóereje van, mint az 1,4-es alapmodellnek. Nincsenek szélesített sárvédők, küszöbidomok, légbeömlők a motorháztetőn, a 17 colos felni ugyan elég nagy, de ekkorát ma már szinte bármilyen kisautóhoz lehet kapni.

Rövidítés

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Sajnos a szokásos egy hét helyett csak négy napig tartott a 207 RC tesztelése, mert egyik reggel összetörték a hátulját. Épp egy kerékpárost engedtem át munkába menet a Budai alsó rakparton az erre kijelölt átkelőnél, amikor egy figyelmetlen hölgy belém szállt hátulról egy páréves Audi A4-essel. Pechjére az ő autóját tréleren kellett elvinni, de a masszív Peugeot járóképes maradt, hátulján a horpadás mellett a négy karika lenyomata őrzi a baleset emlékét. Az is kiderült, hogy a fejtámlával egybeépített sportülés nem a legjobb a ráfutásos baleseteknél: a nyakam meghúzódott, a fejemen pedig egy púp keletkezett.



Fotó: Csanádi Márton [origo]

Ismerős a belső, kevés a sportosságra utaló jegy

Belül közel ugyanaz a műszerfal néz velünk szembe, mint bármelyik 207-esben, ami tulajdonképpen nem túl nagy probléma, mert a kis Peugeot belseje az egyik legszebb a kategóriában. Puha a műszerfal szép textúrájú felső része, a túlságosan előre helyezett kilincsek tényleg fémből vannak, nemcsak annak látszanak, az RC-hez járó alcantara ajtókárpitot is jó megérinteni. Bár nem a Recarótól származnak, azért a fejtámlával egybeépített kagylóüléseket nem nagyon érheti panasz, ránézni és beléjük is ülni egyaránt kellemes, és az oldaltartásuk is hozza azt a szintet, amit egy ilyen erős kisautóban elvár az ember - csak lehetnének kissé alacsonyabban, mert így a vezetési helyzet semmivel sem sportosabb, mint a mezei 207-esekben.

Fotó: Csanádi Márton [origo]

Jól tartanak és szépek a sportülések. Lehetnének alacsonyabban

Nem maradhatott ki az RC-ből a fémborítású pedálszett (nedves talppal nagyon csúszik), és a kormánykerék is sportosabb, mint az alapmodellekben. Ez azonban csak a perforált bőr és a fogást könnyítő kitüremkedések miatt mondható, az átmérője sajnos továbbra is túl nagy egy ekkora autóhoz. Szép a fém váltógomb, de fagyos reggeleken nem a legjobb megérinteni, forró nyári napon pedig kisebb égési sérüléseket is okozhat.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK