Vágólapra másolva!
Sok választása nem maradt az Opelnek, a zaragozai kémfotó előkerülése után hivatalos fotókat hozott nyilvánosságra az új Meriváról.
Vágólapra másolva!

Hivatalos képeket hozott nyilvánosságra az Opel az új Meriváról, rögtön azután, hogy az internetre felkerült egy zaragozai kémfotó a teljesen átalakult egyterűről. Nagyobb és egyedibb lett a Meriva, nem mellesleg pedig az eddiginél jobban variálható utastérrel készül. A középső üléssorban három különálló, csúsztatható, előrehajtható ülés lesz.

Nem sokat változott az autó a 2008-as genfi tanulmány óta, még a FlexDoors névre keresztelt, ellentétes irányba nyíló ajtók is megmaradtak. Piacra májusban kerül az újdonság, premierje a márciusi Genfi Autószalonon esedékes.

Konstrukciós és biztonsági okokból a szériaváltozatban, a koncepcióval ellentétben van B-oszlop, ennek hiánya egy baleset esetén fatális következményekkel járhatott volna. Elektronika garantálja, hogy a C-oszlopra zsanérozott hátsó ajtók menet közben ne nyílhassanak ki.

Egyelőre annyit árult el az Opel, hogy a Meriva jócskán megnőtt elődjéhez képest, pontos adatok nincsenek, de 4,2 méteres hosszúságról szólnak a hírek, ez körülbelül húszcentis nyúlást jelent.

Forrás: Opel

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


Az új padlólemez miatt a tengelytáv és a nyomtáv is megnőtt. A Meriva külseje hasonlít az Astrára és az Insigniára, különlegessége a hátsó oldalablakokba szúrt, a gyerekek kilátását javító törés, de hátulja is egyedi a furcsa formájú szélvédő miatt. Formailag és minőségileg komoly előrelépés látható az előző generációhoz képest az utastérben is, de az Insignia és az Astra után ez már nem akkora meglepetés.

Forrás: Opel

Nőtt a csomagtartó, megmaradt a variálhatóságot biztosító FlexSpace-rendszer, újdonság viszont a FlexRail: utóbbi segítségével a középkonzolból vehetőek ki, illetve illeszthetők be különböző modulok, amelyeket alumíniumsíneken, az első ülések között lehet tologatni. Flex-Fix néven opcionális biciklitartót is kapott a Meriva. Motorkínálatában 75-140 lóerős erőforrások szerepelnek majd, ezek fogyasztása átlagosan 15 százalékkal csökkent, a csúcsmotor az 1,4-es turbó lesz az Astrából.