Versenyváltozat a Ferrari 458 Italiából

Vágólapra másolva!
Bolognában, az autószalonon mutatták be az F430 Challenge-et váltó 458-ast. Az új versenyautó 2011-től indul majd az európai, amerikai, olasz, és ázsiai márkakupákon. Teljesítménye nem változott az utcai 458-ashoz képest, mégis sokkal gyorsabb.
Vágólapra másolva!

A Ferrari mérnökei szinte csak a 4,5 literes V8-as motort hagyták érintetlenül a 458 Italia versenyváltozatának kifejlesztésekor. A magából 9000-es fordulatszámnál 570 lóerőt kipréselő remekművet kár is lett volna bolygatni, a Getrag-fele duplakuplungos automatizált váltót azonban átprogramozták a még gyorsabb váltások érdekében, és az áttételeit is rövidebbre vették.

Természetesen minden elkövettek, hogy csökkentsék az utcai változat 1485 kilogrammos tömegét. Sokkal több helyen használtak ezért szénszálas műanyagokat, és Lexant is, a karosszériaelemek vékonyabb anyagból készülnek, és a felesleges kényelmi extrákat is kiszedték.

Nem maradt érintetlen a futómű sem, a gumi szilenteket fémre cserélték, a rugók, gátlók keményebbek lettek, egycsavaros, 19 colos versenyfelniket szereltek fel Pirelli slick gumikkal, és öt centiméterrel le is ültették a 458 Challenge-et. így száraz pályán már 1,6 g-s oldalgyorsulással veheti a kanyarokat az autó.

Forrás: Ferrari

Beépítették az 599XX-ből ismert, legújabb generációs blokkolásgátlóval ellátott karbon-karámia fékrendszert, amelyet a Brembo gyárt a Ferrari számára.

Forrás: Ferrari

A 458-as elektronikus vezérlésű hátsó differenciálműve is benne maradt a versenyváltozatban, ezt ráadásul kombinálták a világ egyik legfejlettebb kipörgésgátló (F1-Trac) rendszerével, ami folyamatosan elemzi az útfelület tapadását, és ennek megfelelően adagolja a motor erejét a hátsó kerekeknek. Az ABS, a E-diff, és az F1-Trac összehangolt működése kétféle érzékenységűre állítható be a kormánykeréken lévő Manettino kapcsoló segítségével, a harmadik állásban teljesen kikapcsol a kipörgésgátló.

Forrás: Ferrari

A Ferrari fioranói tesztpályáján két másodpercet vert a 458 Challenge az F430 Challenge-re, az utcai 458 Italánál pedig 8,5 másodperccel bizonyult gyorsabbnak 1:16,5 másodperces köridejével.