A hibrid Kia Optima csak villanymotorral is gyors

Vágólapra másolva!
Los Angelesben bemutatták a Kia Optima hibrid változatát, lítium-polimer akkumulátorokat szereltek az autóba.
Vágólapra másolva!

Hibrid is készül a Kia Magentis utódjából, az Optimából, a benzines-elektromos modell a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Párhuzamos hibrid rendszert fejlesztettek a középkategóriás modellhez, az ígéretek szerint akár 100 km/órás sebesség is elérhető tisztán elektromos hajtással.

Start-stop rendszer és egyéb trükkök gondoskodnak a takarékosságról, még a hibridek előnyeit kevésbé kidomborító autópályás üzemmódban sem megy az átlagfogyasztás 5,88 liter fölé. Szemben sok más hibriddel, az Optimába nem nikkel-metál vagy lítium-ion, hanem 30 kWh-s lítium-polimer akkumulátor került, amely 25 százalékkal tartósabb, ugyanakkor könnyű is: 43 kilogrammos súlya 13-mal marad el a Toyota Camry hibrid akkumulátorának adatától.

Szemben a riválisokkal, a Kia az elektromotor elhelyezését is másképp oldotta meg, nem építette egybe a sebességváltóval, így az Optimához fejlesztett hatfokozatú automata váltóval is össze tudták kötni. A koreaiak ezzel a megoldással nemcsak a hellyel tudtak jobban gazdálkodni, de a fejlesztési költségek sem szaladtak el.

40 lóerős, 205 Nm csúcsnyomatékú elektromotor került a 2,4 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor mellé, az együttes teljesítmény 206 lóerő 264 Nm-es nyomaték mellett. 8,5 kW-os generátort is beépítettek, amely a hajtásban nem játszik szerepet, csak a motort indítja és az akkumulátor töltéséről gondoskodik. A hibrid Optima hasznosítja a fékezéskor keletkező energiát, elektromos üzemmódban a VESS hanggenerátor segítségével figyelmezteti a gyalogosokat közeledésére. Külsőre az áttervezett hűtőrácsról, fényszórókról, hátsó szpojlerről és LED-es lámpákról, valamint az egyedi 16 colos felnikről lehet felismerni az egyelőre ismeretlen árú újdonságot.