Egyre több a hiba a veszélyesanyag-szállító járműveken Fejér megyében

Vágólapra másolva!
Egyre több hibát fedez fel a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság a veszélyes áruk közúti fuvarozásában (ADR) részvevő járművek ellenőrzésekor.
Vágólapra másolva!

Míg 2009-ben egész évben 61 magyar és hat külföldi rendszámú járműben találtak hibát, addig ez év első felében már csaknem ugyanennyinél tartanak: 57 magyar és öt külföldi rendszámú jármű akadt fenn az ellenőrzéseken - közölte Fülep Zoltán tűzoltó alezredes, Fejér megyei katasztrófavédelmi igazgató.

Az alezredes szerint a növekedés a jelentős áruforgalommal magyarázható: Fejér megyén át vezet az M1-es, az M6-os és az M7-es autópálya, továbbá az 1-es, a 6-os, a 7-es és a 8-as főút is, amelyek "kiugró közlekedési potenciált jelentenek, s más megyékhez képest jóval magasabb átmenő forgalmat generálnak".

A leggyakoribb szabálytalanságok közül tavaly kiemelkedtek a rakományrögzítésben tapasztalt mulasztások, ebben az idén csökkenés érzékelhető. Az első félévben a tavalyi teljes évi hibák mintegy húsz százalékára esett vissza a rakományrögzítés elmulasztásából adódó szabálytalanságok száma. A "küldeménydarab" megjelölése körében feltárt hiányosságok száma folyamatosan nő: míg 2007-ben kettő, 2008-ben nyolc, 2009-ben tíz esetben állapítottak meg ilyen szabálytalanságot, addig az idei év első félévében már tíz eset történt.

Az igazgató elmondta: a veszélyes áruk közúti szállításának ellenőrzésében a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság hatóságként 2007. május 1-jétől vesz részt; rajtuk kívül a Vám- és Pénzügyőrség, a rendőrség és a Nemzeti Közlekedési Hatóság végzi ezt a tevékenységet. Az igazgatóság munkatársai közúti ellenőrzést 2009-ben 69, 2010 első félévében húsz alkalommal végeztek; telephelyen 2009-ben 29, 2010 első félévében hét alkalommal folytattak ellenőrzést.

Fejér megyében 2009-ben 80, 2010 első félévében 45 magyar tulajdonban lévő cég vagy jármű tulajdonosa ellen indult eljárás.