Készülőben a Peugeot-blama

Vágólapra másolva!
Szép sorjában elvéreztek a versenyt vezető gyári Peugeot-k a Le Mans-i 24 órás versenyen, így szép lassan az Audi átvette a vezetést. A franciák már csak a tavalyi győztes autóban bízhatnak, igaz az is körhátrányban van a harmadik helyen. Az Audi legjobb egysége a gyári Porsche pilótákból álló North America csapat, tehát ott sem az áll az élen, akitől számítottak rá. A túraautóknál is rengeteg a probléma, így fordulhat elő az, hogy a GT2-es kategóriát vezető Porsche az összes GT1-es autót is megelőzi.
Vágólapra másolva!

Kicsit túl sok a hiba a 2010-es Le Mans-i 24 órás versenyen: az éjszaka során rengeteg bukás, kicsúszást, vagy éppen technikai hibát láthattunk. Az LMP1-es kategóriában is sok a kieső, ráadásul ebben éppen a helyi Peugeot jeleskedik a legjobban. A győzelemért harcba szálló márkának tiszta rémálom lehetett az este és az éjszaka, hiszen sorra véreztek el az addig biztosan vezető autóik. Az első egyszerűen kiállt egy defekt után, valószínűleg a váz sérülhetett, hiszen minden más javítható lenne. A tavalyi győztes autó egy indítóhiba miatt vesztegelt sokat a bokszban, majd jött a fekete leves: az egyetlen életben maradt 908-as egy kiállás után kigyulladt. Eloltották, de már nem tudta folytatni a versenyt. Mostanra tehát csak az egyes rajtszámú tavalyi győztes autó maradt az egyetlen reményük, ők azonban hatalmas hátrányban vannak a harmadik helyen. Jelenleg annyira nyomják, amennyire csak lehetséges, de csekély az esély, hogy elkapják az első két Audit.

Az Audinak sem volt egyszerű az estéje, hiszen a Kristensen által fémjelzett hetes rajtszámú autó egy kisebb galibába keveredett. Utolérte a defekt miatt nagyon lassan haladó BMW Art Cart, és nem igazán értették meg egymást, így az Audi a kavicságyban végezte. Ebből kisebb konfliktus is kialakult a két csapat között, de aztán lenyugodtak a kedélyek. Az Audi R15-ösök szépen megbízhatóan haladtak előre, miközben a nagy rivális autói sorra kiestek, így jelenleg az Audi vezet, megnyugodhatnak kicsit. Igaz, náluk sem az a trió vezet, akitől a leginkább várták, a gyári Porsche versenyzőket foglalkoztató Audi North America ugyanis egyelőre magabiztosan veri a Team Joest két autóját.

Nagy a mozgolódás a túraautók között is, itt is sok a technikai hiba, valamint sajnos a vezetői is. A GT1-ben annyira nagy a hullás, hogy időközben a GT2-es kategória legjobbja megelőzi őket, vagyis jelenleg egy GT2-es Porsche a legjobb túraautó. A versenynek azonban még nincs vége, bármi megtörténhet.