Végre minden összejött, és megszerezte első futamgyőzelmét a fiatal Ogier. A diadal sok ajtót megnyithat előtte
Két hosszú versenynap után 21 másodperc volt Ogier előnye Loeb előtt, ez pedig nem volt kevés, de nem tűnt behozhatatlannak. A harmadik helyre pályázó három pilóta - Petter Solberg, Sordo és Hirvonen - között is szoros volt az állás, nem ígérkezett tehát eseménytelennek a hátralévő négy szakasz, illetve a ralit záró szuperspeciál sem.
A murvás gyorsaságik mindegyike 20 km-nél hosszabb volt, vasárnap viszont egy garnitúra abronccsal csak kettőt kellett teljesíteni a szombati hárommal szemben. (Előző nap sok versenyző - többek között Turán is - vászonig kopott gumikkal vergődött be a szervizparkba.) Kevésbé kellett tehát spórolni, így mindenki nyomhatta a gázt, ahogy csak tudta. Loeb alaposan ráijesztett Ogierre, mert kezdésként rögtön 6,2 szekundumot hozott rajta, pedig ők ketten gyorsabbak voltak mindenki másnál. Hirvonen futotta a harmadik időt, ezzel nagyon megközelítette Solberget, és Sordót. Ők mindannyian a maximumon autóztak, kivéve a norvégot, akit a C4 WRC elromlott kormányműve hátráltatott kissé. A por az előző napihoz hasonlóan óriási volt, Henning Solbergnek emiatt kellett lassítania, de hatodik helye - ekkor még - nem forgott veszélyben.
A második pályán viszont elromlott a Stobart-Ford, túlmelegedett a motor, így hiába nyújtotta idei legjobbját az idősebbik Solberg-fivér, pont nélkül zárta a hétvégét. Közben az élen Loeb megint majdnem öt másodperccel csökkentette hátrányát, s ezzel időarányosan teljesítette a tervet. Ő is, Ogier is abszolút a határon mentek, nem is tudta őket megelőzni senki. Sordo volt a harmadik, ezzel összetettben is átvette ezt a helyet Solbergtől, akit immár Hirvonen fenyegetett. Mögöttük Wilson légüres térben autózgathatott, előtte senki nem volt, mögötte Östberg tisztes távolban, utánuk viszont összesűrűsödött a Räikkönen-Villagra-Al Quassimi hármas. Utóbbi két sofőr - akik a nap elején még tökéletes holtversenyben álltak - feljöttek a finnre.
Hiába minden, nem bír Hirvonen a Citroënekkel. A következő futam ráadásul aszfalton lesz, s ez nem sok jót ígér számára
A szerviz után nem lehetett más az élen állók taktikája, ami délelőtt is: padlógáz. Sokan féltették Ogiert attól, hogy a Citroën vezetősége elveszi tőle a futamgyőzelem esélyét, de szerencsére ez nem történt meg, csupán arra figyelmeztették az élen álló franciát, hogy az első számú cél a futam befejezése, utána lehet gondolkodni az első helyen. Nem lehetett egyszerű ilyen nyomás alatt nekivágni az utolsó két szakasznak, de megbirkózott a feladattal, és csak hat tizedet kapott Loebtől az első pályán. Hirvonen célkeresztbe vette az előtte álló Sordót és Solberget, harmadik idejével 7, illetve 2 másodpercre jött fel mögéjük. A gumijai viszont elkoptak a végére, ezért az utolsó pályán már nem tudta őket támadni, s maradt az ötödik helyen. Az élen sem történt változás, Ogier előnyéből még mindig maradt 7,7 másodperc úgy, hogy már csak a szuperspeciál volt hátra. Kimi Räikkönen megütötte a futóművét és emiatt lelassult, Villagra és Al Quassimi is megelőzték, az egykori F1-pilóta visszaesett a tizedik helyre.
Az aszfaltos pályán rendezett utolsó, mindent eldöntő rövid gyorsaságin fordított sorrendben indították az élmezőnyt, ezzel is fokozva az Algarve stadionjában összegyűlt mintegy 30000 néző izgalmait. Räikkönen egy harmadik időt ért el, s ezzel megszerezte a tizedik helyet, s az ezzel járó 1 pontot - ő örülhetett igazán annak, hogy Henning Solberg nem sokkal korábban kiesett. Villagra és Al Quassimi párbaját az argentin nyerte, míg hetedik a már több sebből vérző, utosókat rúgó Subaru Impreza WRC-t hajtó Östberg lett. Minden elismerést megérdemel teljesítménye, hiszen a futam végére majdnem Wilsont is utolérte. A harmadik helyért csatázó hármasból Petter Solberg hibázott, s ez azt jelentette, hogy csak ötödikként végzett, pedig nap elején még a bronzot érő helyen állt. Ez végül Sordoé lett, Hirvonen a negyedik pozícióig tudott felkapaszkodni. Az élen pedig a hidegvérű Ogier letudta a kötelezőt, és teljesen megérdemelten szerezte meg Loeb előtt élete első világbajnoki futamgyőzelmét.
Változatlan maradt az utolsó napon az SWRC sorrendje, Ketomaa sorozatban második diadalát aratta, s ezzel összetettben is feljött az itt második Pons mögé, a harmadik a lengyel Kosciuszko lett. A JWRC igencsak megfogyatkozott mezőnyében az R3-as Clioval rajtoló Abbring kitartása aranyat ért, az észt Kruudát, és Burkartot utasította maga mögé. A tabella élén a holland és a német verenyző áll, 40-40 ponttal. Turán Frigyesék versenye jól végződött, vasárnap már egész jó időket autóztak, főleg a defektekkel és műszaki hibákkal tűzdelt első két naphoz képest. A szuperspeciálon sikerült egy tizedik időt is elérniük, s ezzel végül a 23. helyen értek célba a szezon egyik legnehezebb raliján.
Megint a végén hibázott Solberg, így csak az ötödik helyen végzett. De legalább most nem törte össze nagyon a C4 WRC-t
Összetettben továbbra is Loeb vezet tetemes előnnyel, míg a második immár Ogier, akiben új riválisra talált a világbajnok. Hirvonen hátránya a harmadik helyen már ötven pont, azaz két győzelemnyi - egyre reménytelenebbnek látszik a finn helyzete. Az ismét betliző Latvala még negyedik, Petter Solberg viszont már nagyon feljött rá, Sordo pedig idei első dobogós helyével továbbra is csak hatodik, de legalább megkezdte a felzárkózást. A gyártók versenyében a futam előtt még előzésre készülő Ford alaposan lemaradt a remekül szereplő Citroëntől, Malcolm Wilson feje ismét főhet, hogy hogyan fogja be a franciákat. A Ford csapatvezetője a pletykák szerint évek óta folyatamosan bombázza - mindhiába - szerződés-ajánlatával Loeb-öt, lehet hogy a Portugál-rali után új kiszemeltje lesz, akinek szintén Sébastien a keresztneve. Ogiertől Sordo is féltheti állását, a franciának ezen a hétvégén a második számú csapatban sikerült az, ami neki az elsőben évek óta nem: a futamgyőzelem.
A világbajnokságban nyári szünet következik, július közepén rendeznek legközelebb versenyt. Akkor új helyszín várja majd a mezőnyt, Bulgáriában aszfalton mérik össze tudásukat a versenyzők. Azok közül, akikre jobban référ a gyakorlás ezen a borításon, többen is beiktatnak addig egy-egy tesztversenyt, Räikkönen például Olaszországban próbál majd szerencsét, míg a fordosok egy szerb bajnokin állnak rajthoz.
A Portugál-rali végeredménye:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 3:51:16,1 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +7,9 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:17,6 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:32,0 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +1:35,7 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +7:10,1 |
7. | Östberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | +7:28,3 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +10:36,1 |
9. | Al Quassimi/Orr | Ford Focus RS WRC | +10:55,8 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +11:34,3 |
23. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | +36:56,7 |
1. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 4:07:36,1 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +3:32,2 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Skoda Fabia S2000 | +5:27,4 |
1. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 4:27:34,4 |
2. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | +5:54,7 |
3. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | +11:19,5 |
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 126 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 88 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 76 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 72 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 63 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 49 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 38 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 26 |
9. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 24 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 15 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 189 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 163 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 106 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 84 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 40 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 86 |
2. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 58 |
3. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | 50 |
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 40 |
2. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 40 |
3. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | 26 |