Janika ismét régi formájában versenyzett, és hajszál híján megnyerte a Miskolc-ralit. Éjjel nagyon mentek az S2000-es autók
A meglehetősen szerény számú közönség előtt zajló péntek délutáni prológot - a háromezer forintos belépő, valamint a száz körüli nevezőhöz képest végül alig 60 induló nem tette túl vonzóvá a dolgot - Aschenbrenner György nyerte Turi Tamást néhány tizeddel megelőzve, előrevetítve a szombatra várható erőviszonyokat. A salakmotor-arénában a legnagyobb látványosságot a mezőny egyetlen WRC-je nyújtotta, ám sajnos nem remek időeredményével, hanem borulásával, szerencsére csak az autóban esett kár.
Az éles verseny szombaton korán reggel kezdődött, és mivel meglehetősen hideg volt, sokat számított, hogy ki milyen gumikeveréket tett fel. Asi számításai jöttek be a legjobban, a rövid Lyukóbányai szakaszon majdnem négy másodperccel futott jobb időt Turinál, és hattal a szinte azonos időt futó Turánnál, ifj. Tóthnál és Herczignél. Persze mindenki a leghosszabb gyorsaságira tartogatta erejét, ahol ismét a bajnoki tabellát vezető páros ért végig a legrövidebb idő alatt. Itt már komolyabb különbség alakult ki, Turi 8, a két S2000-es autó pedig 14 illetve 17 szekundummal kapott ki. Az első kör utolsó pályáján a szakaszgyőztes személye nem változott, a második helyen viszont Herczig érkezett be.
A szervizparkba érve így már tetemessé vált Asi előnye, a többiek bizony csak a távolból követték őt. Turi volt a legközelebb hozzá, aki a második kör első szakaszán újítani tudott, és egy legjobb idővel megkezdte a felzárkózást. Vízválasztónak ezúttal is a 23 km-es királdi szakasz tűnt, ám hiába készült rá a versenyzők nagy része, a rádiókapcsolat megszakadása miatt elmaradt az időmérés. Így tehát potyára kelt át a mezőny oda-vissza a Bükkön, sokan - joggal - hangot is adtak véleményüknek. Egyetlen gyorsasági maradt a nappali programból, amelyen ifj. Tóth János repesztett egy első időt, Herczig és Turi előtt.
Ismét ellenfél nélkül: Bútorék légüres térben autóztak, kategóriájukban senki nem tudja őket megszorongatni, abszolútban viszont kevés a kis C2
Asi előnye tíz másodpercre olvadt az éjjeli szakaszok előtt, Turi állt a második helyen. A harmadik pozícióért Janika és Herczig meccselt, ők voltak még lőtávolon belül az élen állókhoz képest. Az ötödik Menya és az utána következő Balogh már kissé lemaradtak, csak úgy, mint a talán jobb szereplésre számító Turán és Hadik, az első tízbe ekkor még Trencsényi és Elek fértek be.
Este tízkor folytatódott a száguldás, immár teljes sötétségben. Kétszer két gyorsasági maradt hátra, egy rövidebb Miskolc, egy hosszabb pedig Ózd közelében. Sajnos a nézők nagy részének nem adatott meg a raliautók versenytempós éjjeli látványa, mivel a bükkszentlászlói pálya közelébe még gyalog sem engedték fel a rendezők őket. Persze nyilván biztonságosabb és egyszerűbb a futam nélkülük, csak így nincs túl sok értelme.
A pilóták ezzel nem foglalkoztak, az viszont kiderült, hogy a nagyon lehűlt levegőben megtáltosodtak az S2000-es kocsik. Janika és Herczig rögtön az első pályán nagyon felzárkóztak Turira (az első tízből itt Menya, Trencsényi és Elek is búcsúztak), a másodikon pedig szinte teljesen utolérték, sőt, Asihoz képest is megfelezték hátrányukat. Két gyorsaságival a vége előtt 13 másodpercen belül állt a vezető négyes, régen látott szoros befutót ígérve a publikum megmaradt maroknyi részének.
Bükkszentkeresztre megint Herczig és Janika értek fel a leggyorsabban, Asit 3, illetve 6 másodpercre közelítették meg, Turi ekkor már kiesett a győzelemért folyó versengésből, negyedik helye viszont stabilnak tűnt. A fináléban az első három pilóta óriásit autózott, mindannyian szinte tökéletes vezetést mutattak be vasárnap hajnalban az ózdi éjszakában, Janika volt a leggyorsabb.
De nem eléggel, Asi fórjából maradt 1,9 másodpercnyi, így a zirci kettős megszerezte idei második futamgyőzelmét is. Janika óriási csatában maradt le a győzelemről, vigaszt nyújthat számára, hogy második helyével összetettben is ugyanezt a pozíciót vette át. Herczig végül harmadik lett, ő is csak hat másodperccel futott a célba Asi után, míg a negyedik helyért járó pontok Turiékhoz kerültek. A többiek kissé lemaradva követték őket, ötödiknek Turán, hatodiknak Hadik futott be, a további sorrend Balogh, Kazár, Hideg, Bútor volt. Utóbbi győzött a kétkerék-hajtásúak között, percekkel megelőzve vetélytársait. Csupa nagy név ért be az első tíz helyen, ebből látszik hogy idén nem csak a dobogós helyeknek, hanem bármilyen pontszerző pozíciónak nagy értéke van.
Ha csak éppenhogy, de kitartott Asi előnye a célig. Két győzelemmel vezeti a tabellát a páros, viszont úgy tűnik, legalább három vetélytárssal folyamatosan meg kell majd küzdeniüka további futamokon
Négy hét múlva következik a folytatás, a közös szolvák-magyar Gemer-Salgó Ralival. Ott még mindig aszfalton zajlik a versengés, vélhetően hasonló izgalmakkal, amelyből remélhetőleg a nézőknek is jut majd valamennyi.
A Miskolc-rali végeredménye:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 58:30,9 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +1,9 |
3. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +6,7 |
4. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +23,4 |
5. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +56,4 |
6. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +1:03,5 |
7. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:39,4 |
8. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:47,0 |
9. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +2:24,8 |
10. | Bútor/Holczer | Citroën C2 S1600 | S1600 | +2:46,0 |
A kategóriák győztesei:
N4 | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Hibján/Szurovcsák | Ford Fiesta ST |
N2 | Demjén/Schweighardt | Suzuki Swift Sport |
A7 | Bessenyey/Papp | Opel Astra GTC CDTI |
A6 | Bútor/Holczer | Citroën C2 S1600 |
S4 | Borsi/Diebel | Mitsubishi Lancer Evo IV |
S3 | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S1 | Markovics/Szabó | Lada 21074 |
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 40 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 27 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 25 |
4. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 18 |
5. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 16 |
6. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 14 |