Még a 2007-es Frankfurti Autószalonon mutatta be formabontó tanulmányát, a C-Cactust a Citroën, amellyel kapcsolatban a sorozatgyártás lehetősége is felmerült. Hónapok óta szorgalmasan tanulmányozták a kérdést az illetékesek, végül arra jutottak, hogy a koncepció formavilága túlságosan radikális.
Vizsgálatok sokaságát végezték el az ügyfélkörben, a válaszok alapján a potenciális vevők nem túl elégedettek az autóval. Főleg a szokatlan beltérre érkezett sok kifogás, ám Frederic Banzet Citroën-főnök szerint ettől még a C-Cactus "fontos" modell és megoldásai segíthetnek a francia márkának abban, hogy egy takarékos autót fejlesszen ki.
Dolgozik a Citroën a C6 utódján is, továbbra is csúcsmodellként számolnak vele, de Banzet szerint az újdonság "másmilyen" lesz. Tippek szerint valamiféle crossoverré alakulhat át a limuzin.