Néhány éven belül hasonlóan nézhet ki egy Astra is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A márciusi Genfi Autószalon előtt virtuálisan ugyan, de megvillantotta Flextreme GT/E nevű tanulmányautóját az Opel, amely egyben bepillantás enged a német autógyár jövőbe is, hiszen a következő évek Opeljei egy sereg formai és technikai megoldást örökölnek majd az ötajtós kupétól. Nem mellesleg a Flextreme GT/E bemutatója sem volt éppen szokványos, ugyanis a meghívott újságírók egy internetes videókonferencián ismerhették meg az autó külsejét és technikáját.
Javában zajlik Flextreme GT/E Concept bemutatója
Ahogy az a képekről jól látszik, az Opel lefelé építkezik a tanulmánnyal: az Insigniánál mintegy hét centiméterrel rövidebb, viszont közel húsz centivel laposabb a Flextreme GT/E melynek a tengelytávját 2,9 méteresre nyújtották - és, hogy további viszonyítási alapunk legyen, ugyanez az Insigniánál 2,74 méter. Bár a fotók alapján inkább kupénak látszik, a Flextreme GT/E valójában egy ötajtós "szedán", utasterében a gyár ígérete szerint négy felnőtt kényelmesen elfér. Bár egyetlen kép sem utal erre, de a sajtóanyagnak el kell higgyük, hogy a hátsó ajtók visszafelé nyílnak, hasonlóan a nemrég bemutatott Meriváéhoz. További érdekesség, hogy hagyományos kilincsek helyett ujjlenyomat-leolvasókkal juthatunk be az utastérbe, amelyről sajnos egyetlen fotót sem tettek közzé.
A C oszlopok "lebegnek" az autó oldala mellett
A virtuális bemutatón Mark Adams formatervezési igazgató nem győzte kiemelni, hogy a Flextreme GT/E külsejével a jövő Opeljeinek formai megoldásait vetítik előre, így ebből kiindulva hasonló formájú LED-es lámpákkal és hullámzó vonalakat találkozhatunk majd a következő generációs Insignián és Astrán is. A tanulmányautó megépítésénél a lehető legkisebb súly és legalacsonyabb légellenállás elérése volt a cél, ezért csak ultrakönnyű anyagokat használtak, mintegy negyven százalékkal csökkentették a tanulmányautó tömegét egy hasonló méretű hagyományos járműhöz képest. Sajnos a könnyű anyagok egyben drágák is, így ez a fajta autóépítés egy ideig még marad a koncepciók privilégiuma, ami viszont a szériaautókon is megjelenhet, az a Flextreme GT/E egyik legizgalmasabb eleme, a "lebegő" C oszlopok aljából elősikló légterelők. A két penge alakú kis szpojler 50 km/órás tempó fölött búj automatikusan előbújik, így csökkentve az autó mögött támadó légörvényeket. A lehető legkisebb légellenállás érdekében szinte teljesen befedték az autó alját, a 19 colos felniket átlátszó plexivel takarták le, valamint alacsony gördülési ellenállású gumikat használtak.
Bár nem látszik, de a hátsó ajtók állítólag visszafelé nyílnak
A Flextreme GT/E ugyanazt az elektromos-benzines hibrid rendszert kapta, mint a 2011-ben már kapható Ampera, csak a nagyobb méretei miatt több lítium-ion akkumulátort építhettek a tanulmány csomagtartójának aljába, illetve a hátsó ülések alá. A Flextreme GT/E-t minden körülmények között egy 160 lóerős villanymotor hajtja, a beépített 1,4 literes, közel 70 lóerős benzinmotor közvetlenül nem kapcsolódik be a hajtásláncba, a feladata "mindössze" annyi, hogy generátorként töltse az elektromos motort tápláló akkumulátorokat. Tisztán elektromos üzemmódban 60 kilométeres hatótávolságot ígér az Opel, míg vegyes üzemmódban akár 500 kilométer megtételére is képes a Flextreme GT/E, ez esetben a benzinmotor mindössze 1,6 liter benzint éget el 100 kilométerenként, és a szén-dioxid-kibocsátás is csupán 40 gramm kilométerenként. A könnyű súlynak, a kedvező légellenállásnak és nem utolsó sorban az elektromos motor 370 newtonméteres nyomatékának köszönhetően a Flextreme GT/E 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, míg végsebessége 200 km/óra. A tanulmányautó telepei - mintegy három óra alatt - akár egy otthoni konnektorról is feltölthetők; az elektromos töltő csatlakozóját egyébként igen stílszerűen az Opel-emblémába építették, amely gombnyomásra emelkedik ki az autó elejéből.
A márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó Flextreme GT/E csupán tanulmány, a sorozatgyártásáról szó sincs, azt viszont megerősítették az illetékesek, hogy ez az a formai és technikai út, amelyen elindul az Opel a következő években.
Ami hamarosan kapható lesz: Opel Ampera Bár a Flextreme GT/E Concept nevű tanulmány még messze jár a valóságtól, a GM-nek és azon belül az Opelnek már van olyan autója, amely hasonló technikával büszkélkedhet és hamarosan kapható lesz. A GM Volt nevű elektromos autójának európai megfelelőjét Opel Amperának hívják, és ha minden igaz, 2011 vége felé már kapható lesz. Az ötajtós, négyüléses, Astra méretű jármű a GM Voltec nevű hibrid hajtásláncát kapta, amely egy elektromos és egy benzinmotor kombinációját jelenti. A már piacon lévő hibrid autókkal ellentétben az Ampera meghajtásáról kizárólag az elektromos motor gondoskodik, a benzinmotornak csak generátorszerep jut. |