Összenyomta elektromos sportkocsiját az Audi

Vágólapra másolva!
Detroitban új elektromos sportkocsival állt elő az Audi, az amerikai változat 33 centiméterrel rövidebb a frankfurtinál.
Vágólapra másolva!

Tavaly, a Frankfurti Autószalonon mutatta be e-tron névre keresztelt elektromos sportkocsi tanulmányát az Audi. Detroitban előálltak a második változattal a németek, a "Detroit showcar Audi e-tron" az eredeti tanulmánynál jóval kompaktabb méretekkel büszkélkedhet. Jól jelzi a németek szándékait, hogy az e-tronból olyan márkanevet szeretnének létrehozni az Audin belül, mint korábban a quattróból.

Hivatalosan azt szimbolizálja a tanulmány, milyen lehet egy az R8 alá pozícionált kisebb sportkocsi. Ahogy az első e-tron, úgy az új is alumínium térhálós vázra épül, karosszériája pedig karbonszálas anyaggal megerősített műanyagból készült, 1350 kilogrammos önsúlyt eredményezve. Ez 250-nel kevesebb a korábbi tanulmány tömegénél.

Forrás: Audi

Még több kép a galériában. Kattintson a képre!


3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,22 méter magas az új e-tron, szemben az eredeti koncepció 4,26-1,9-1,23 méteres adataival, vagyis annyira kompakt az új tanulmány, hogy még a TT-nél is kisebb. Négy helyett csak két elektromotort építettek bele, ezek a hátsó tengelyen helyezkednek el.

Forrás: Audi

Együttes teljesítményük 204 lóerő, a csúcsnyomaték pedig gumiszaggató 2650 Nm. Százra 5,9 másodperc alatt gyorsul a kupé, a 60-120 km/óráig tartó sprintet 5,1 szekundum alatt teljesíti, végsebessége limitált 200 km/óra. 399 kilót nyomnak a középre épített lítium-ion akkumulátorok, egy feltöltéssel 250 kilométert képesek megtenni. Házi 230 voltos konnektorból 11 óráig tart az újratöltés, 400 voltos, 32 amperes ipari árammal ellenben két órára csökkenthető a várakozási idő.

Forrás: Audi