Bemutatkozott az új 5-ös BMW

Vágólapra másolva!
Münchenben bemutatta a BMW az 5-ös sorozat hatodik generációját, amely minden eddiginél sportosabb megjelenéssel hódít. 204-től 407 lóerősek lesznek a motorok.
Vágólapra másolva!

Szerdán minden részletre kiterjedő, müncheni beszámolót olvashatnak majd a BMW 5-ös sorozatának hatodik generációjáról, a legfontosabb tényeket azonban jobb már most tisztába tenni. Hétfőn este nyolc órakor debütált a limuzin, amely ugyan formai megoldásai egy részét a 7-estől örökölte, összességében mégis mintha közelebb lenne a 3-ashoz.

Formailag minden eddiginél sportosabbnak tűnik a rövid túlnyúlásokkal készült, kupés tetővonallal megrajzolt 5-ös, a bemutatón kiderült, hogy tudatosan vették lendületesebbre a figurát a dizájnerek. Élesebbek, karakteresebbek lettek a vonalak, vékonyabbak a fényszórók, minden porcikájából azt sugározza az új 5-ös, hogy a BMW-nél bizony vége a Bangle-korszaknak.

Egy 407 lóerős nyolchengeres, három hathengeres benzines (204-306 lóerővel) és két hathengeres dízel (204 és 245 lóerővel) jut szóhoz a motorpalettán, legolcsóbban az 523i lesz megszerezhető. 2010 harmadik negyedévében csatlakozik a kínálathoz egy 184 lóerős, négyhengeres közös nyomócsöves dízel, amely debütálásától átveszi az 523i-től a belépő szerepet. Az ígéretek szerint a kétliteres modell átlagfogyasztása a start-stop funkciónak is köszönhetően kereken öt liter lesz.

ForrA!s: BMW

Sportosabb lett elődjénél az új 5-ös sorozat
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Minden motor EfficientDynamics technológiával és fékenergia-visszanyeréssel készül, a gumik alacsony gördülési ellenállásúak. Az új alapokra épülő autó fejlesztésénél a bajorok erőteljesen támaszkodtak az alumíniumra, a motorháztető, az ajtók és a futómű különböző alkatrészei is a könnyű fémből készültek. Csak az ajtókkal 24 kilogrammot spórolt a BMW, de az 550i és 535i blokkjai is alumínium alapúak.

Az alapfelszereltséghez tartozik az elektromechanikus szervokormány és a fékezőfunkcióval kombinált tempomat, a féklámpák olyan technológiával készültek, amely képes mutatni a fékezés erősségét. 2,97 méteresre nyúlt a tengelytáv, ez a kategóriában a legnagyobb és a korábbinál lényegesen tágasabb hátsó lábteret biztosít, a csomagtartó 520 literes.

Elsőként a BMW történetében aktív kormányzási csomag rendelhető az 5-öshöz, amely minimális mértékben, 2,5 fokos szögig a hátsó tengelyen is állítja a kerékállást. Részletesebb beszámoló szerdán.