Hőtárolós motorokon dolgozik a BMW

Vágólapra másolva!
Olyan megoldáson dolgozik a BMW, amelynek segítségével lassabban hűlnének ki a motorok, így csökkenne a hideg motorok miatti fogyasztásnövekedés.
Vágólapra másolva!

Legyen szó benzines vagy dízelmotorról, hidegen mindkettő többet fogyaszt üzemi hőmérsékleten dolgozó társainál. Akár tízszázalékos fogyasztásnövekedést és ennélfogva nagyobb károsanyag-kibocsátást jelent egy hideg motor, ezért a BMW olyan megoldáson dolgozik, amely ezt ellensúlyozni tudná.

Speciális hőtárolókat építenének motorjaikba a bajorok, amelyek jelentősen lassítanák a kihűlési folyamatot. Arról egyelőre nincs hír, hogy a technológia mikor kerülhet sorozatgyártásba, mindenesetre a BMW szerint ígéretes irányvonalról van szó.

Prototípusokban már tesztelték a rendszert a BMW-nél, a kapszuláknak köszönhetően egy 80 fokos motor az átlagosnál lassabban hűl ki: 12 óra elteltével még mindig 40 fokos. Nem véletlenül a 12 órát célozta meg a BMW, vizsgálatai szerint mindennapi használatban mindössze 12 százalékban tart egy "üresjárat" 16 óránál tovább. Minden egyes fok 0,2 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent, a kutatók a jövőben szeretnék még tovább tökéletesíteni a rendszert.