Start-stop rendszer az automata A3-as Audikban

Vágólapra másolva!
A német gyártó automatikus elindító és leállító rendszerrel szereli fel duplakuplungos automatikus váltóval ellátott két A3-as modelljét, az 1,6-os TDI-t és az 1,4-es TFSI-t.
Vágólapra másolva!

Start-stop rendszer már eddig is volt az A3-as audihoz, most azonban a duplakuplungos automatikus váltóval szerelt modellek is megkapják a fogyasztáscsökkentő berendezést. Ennek lényege, hogy megálláskor, üresbe tett váltóval és benyomott fékpedálnál a motor leáll, de a fékpedál felengedését követően azonnal újraindul. Az 1,6 literes dízel Audi A3 fogyasztása így 4,2 literesre módosul, míg szén-dioxid kibocsátása 109 g/km-esre csökken. Emellett az benzines 1,4 literes TFSI motor már kicsivel többet, 5,3 litert fogyaszt 100 km-en, míg szén-dioxid kibocsátása 124 gramm kilométerenként.

Emellett érdemes megemlíteni, hogy a két modell energia-visszaforgató technológiákat is kap, amelyek a fékezéskor keletkező energiát árammá alakítják. Az így előállított energia ideiglenesen az akkumulátorban tárolódik, ám gyorsításkor visszakerül a kocsi elektromos rendszerébe, árammal látva el különböző rendszereket, és csökkentve a fogyasztást.

A 105 lóerős 1,6 TDI 1500 és 2500-as fordulatszám közt adja le 250 Nm-es csúcsnyomatékát, míg a 125 lóerős 1,4 TFSI 200 Nm-es csúcsnyomatéka 1500 és 4000-es fordulatszám közt jelentkezik. Az S tronic duplakuplungos váltóval felszerelt modellek 11,7, illetve 9,3 másodperc alatt gyorsulnak fel 100 km/órára, végsebességük 193, illetve 203 km/óra.