Bemutatkozott a hibrid Toyota Auris

Nyilvánosságra hozta a Toyota a hivatalos adatokat az Auris hibrid változatáról, amely a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.

Egyelőre csak tanulmányként mutatkozik be Frankfurtban a hibrid Toyota Auris, amely a gyár történetének első olyan benzines-elektromos modellje lesz, amely Európában, az angliai Burnastonben készül majd 2010 második felétől. A korábbi híreknek megfelelően az Auris hajtáslánca a harmadik generációs Priusból érkezik, vagyis az elektromotor és a nikkel-metál akkumulátor a 97 lóerős, 1,8-as benzinmotorhoz kapcsolódik.

Maximum másfél kilométert, legfeljebb 50 km/órás tempóval képes megtenni tisztán elektromos hajtással a hibrid Auris, százas tempóra körülbelül tíz másodperc alatt gyorsul, kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 100 gramm alatt marad. Aerodinamikai módosításokkal a légellenállási együtthatót 0,28-ra szorították le: átalakult az orr-rész, amely optimálisabb légáramlást biztosít, a lökhárítókon kivasalták az éleket, illetve csökkentették a hasmagasságot is.

Extra panelek kerültek a padlólemez alá, hátulra pedig diffúzort szereltek. Nem hiányozhatnak az optimalizált 18 collos felnik és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok sem, még a hátsó spoiler is nagyobb lett. Napelemeket csavaroztak a tetőre, a panelek az akkumulátor töltésébe segítenek be, de került belőlük a műszerfalra is: segítségükkel a mobiltelefonok és navigációs kütyük töltése biztosítható.

Kék bőrkárpitozású ülések uralják az utasteret, a középkonzolon és a légbeömlőkön gyöngyházfehér betétek színesítik az összképet. Kék a műszerek háttérvilágítása is, a pedálok fémből készültek. Közölt néhány infót a japán gyár a szintén Frankfurtban debütáló konnektoros Priusról is, ezek szerint villanyhajtással 20 kilométert lesz képes egyszerre megtenni, 230 voltos aljzatból pedig másfél óra alatt lesz feltölthető.

Az új Priust kiválasztott flottaügyfelek tesztelhetik majd 2010 elejétől, arra kíváncsi a Toyota, hogy valós körülmények között mennyire használható a lítium-ion akkumulátorokkal szerelt modell. Teljesen elektromos módban 100 km/órás maximális sebesség elérésére lesz képes, ha a telepek lemerültek, a rendszer hagyományos hibrid hajtásra kapcsol át.

KAPCSOLÓDÓ CIKK