Az autó egy korábbi változatát már a Detroiti Autószalonon bemutatták, a mostani modell pedig gyakorlatilag megegyezik a leendő szériaváltozattal, amelynek még nincs pontos megjelenési dátuma. Az autóban a 67 lóerős, egyliteres benzinmotor tölti az E-Cell Plus 18 kWh-s akkumulátorát, ez látja el energiával a 100 kW-os és 320 Nm-es csúcsnyomatékú elektromos motort.
Csak elektromos hajtással száz kilométert tud megtenni az autó, ezután léphet működésbe a benzinmotor, amellyel még további ötszáz kilométert képes haladni. Az E-Cell Plus 11 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, csúcssebessége 150 km/óra.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Nagy érdeklődésre tarthat számot az autó 20 kW-os töltője, amellyel fél óra alatt annyi árammal látható el az E-Cell Plus, hogy az egy ötven kilométeres útra elég legyen, a teljes töltéshez pedig csak egy órára van szükség. Az átlagos, 3,3 kW-os töltőt használva a teljes feltöltés már hat órába telik.
A BlueZero E-Cell Plus egyébként nem az első E-Cell autó, amelyet a Mercedes készített. A korábbi, egyszerűen BlueZero E-Cellnek nevezett modell nem kapott hagyományos motort elektromos erőforrása mellé, és így az csak kétszáz kilométeres hatótávolsággal bírt.
Könnyen elképzelhető, hogy a tanulmányautó vonásai és technikai megoldásai köszönnek majd vissza az épülő kecskeméti gyárban készített Mercedes-Benz kisautókon.