Rali-ob: Herczig a bajnok

Vágólapra másolva!
Az utolsó futam eredményétől függetlenül a Herczig/Baranyai páros nyerte a nyílt bajnokságot, ehhez elég volt a második helyen célba érniük Turán Frigyes mögött. A végeredmény nem hivatalos, mert a Peugeot 307 WRC a verseny végén nem érte el a minimális tömeget, Turánékat kizárták, ám fellebbeztek. Az országos értékelésben a Botka/Szenner duó volt a leggyorsabb.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Herczigék okosan versenyeztek, nem vállaltak felesleges kockázatot. Bajnoki címük megérdemelt, az egész szezonban ők nyújtották a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, és amikor kellett, a szerencse is melléjük szegődött


A családias hangulatban lezajlott szombati versenynap után mindössze négy szakasz maradt vasárnapra. Ezek viszont újak voltak, korábban soha nem rendeztek rajtuk bajnoki futamot. A nyílt értékelésben indulók között egyszerű volt a képlet: Turánnak mindenképpen nyernie kellett ahhoz, hogy életben maradhassanak bajnoki álmai, Herczig számára viszont akár egy harmadik hely is elég volt ahhoz, hogy ő legyen 2009 végő győztese. Tőlük messze lemaradva Érdi Tibor állt a harmadik helyen, akit az országos értékelésben vitézkedő Botka Dávid szorongatott. A szombati esőben abszolút szakaszgyőzelmet is szerző pilóta alaposan elhúzott a többiektől, az N4-es riválisok csupán a kategória második helyéért vívhattak nagy csatát.

A napi első pálya a a Nagyrozvágy-Dámóc közötti országút volt, a gyorsasági több falun is áthaladt. Herczig kezdett a legjobban, valamicskét faragott hátrányából, Érdi pedig növelte előnyét Botka előtt, akit Osváth is megelőzött. utóbbinak fontos volt a minél jobb szereplés, hiszen csak így maradhatott matematikai esélye az országos bajnoki cím megszerzésére Hadik ellenében. A következő gyorsaságin Turán visszavágott, de hiába futott volna akármennyivel jobb időt vetélytársainál, nem a saját kezében volt a sorsa. A forgatókönyvet már csak Herczigék váratlan vezetői vagy műszaki hibája írhatta volna át, de az utolsó előtti szakaszon a legnagyobb esemény talán a Szíjj/Magyar páros abszolút negyedik ideje volt, a záró gyorsaságin pedig az, hogy Herczig nem spórolta el, és egy legjobb idővel ünnepelte első abszolút bajnoki címét.

Forrás: [origo]

Egyelőre a levegőben lóg a Turán/Zsíros páros futamgyőzelme, a Peugeot 307 WRC könnyebbnek találtatott a kelleténél. A pályán mindenesetre ők voltak a leggyorsabbak


Futamgyőzelmeket már korábban is szerzett a pilóta, idénre azonban minden összeállt: az olasz Aimont csapattól bérelt Impreza WRC a benne ülő versenyzőkhöz hasonlóan megbízható és gyors volt. Utoljára éppen tíz esztendővel ezelőtt nyerte Subaru a magyar bajnokságot, akkor Kiss Ferenc Büki Ernővel az oldalán ünnepelhetett. A Turán/Zsíros egység sorozatban második futamgyőzelmét aratta, és ezzel a bajnokságban is feljöttek a második helyre. Érdiék ismét - idén már negyedszer - a harmadik helyen végeztek, s ezzel megnyílt a lehetőség az év végi bronzra is, hét pontra közelítették meg az ezúttal távolmaradó Spitzmülleréket. A Nyírség-rali negyedik helyén futott be az országos értékelés első helyezettje, a Botka/Szenner páros. Ők csak az előző futamon kapcsolódtak be ebbe a sorozatba, előtte egy A8-as Lancerrel a nyílt értékelésben indultak, így az összetett alakulásába már nem szólhatnak bele. Annál inkább a mögöttük végző Osváth/Farnadi páros, akik maguk kögött tudták tartani a bajnokságot vezető Hadikékat, így a döntés az utolsó futamra marad.

Hetedik helyen ért célba Asi régebbi A8-as Mitsubishijével Szíjj Zsolt és Magyar Gábor, megelőzve Trencsényiéket, a Rabócsi/Somogyi párost, illetve az első tízbe még épp beférő Pintér Lászlót és Földesi Csabát. A kétkerék-hajtásúak között az egy szem S1600-os autó győzött, Pálinkásék mögött pedig Kőváry Barna végzett az R3-as Clióval. A kevés induló miatt sokan pályafutásuk legjobb abszolút eredményét érték el, de ilyen körülmények között is kiemelkedő a H csoport élmezőnyének teljesítménye: a Mucsina/Csoór duó a Celica GT4-gyel a 17., a Lada VFTS-t hajtó Boroznaki/Kiss egység a 20. helyen ért célba.

A verseny utáni technikai ellenőrzésen Turánék Peugeot 307 WRC-jének tömege nem érte el a szabályok szerinti minimális értéket, így kizárták őket. A csapat megfellebbezte a döntést a mérés nem megfelelő módszere miatt. Csak emlékeztetőül, korábban is volt már ilyenre példa, Asi esetében, akkor kiderült, hogy valóban nem megfelelően mérték meg az autót.

Forrás: [origo]

Nagy lépést tett az országos bajnoki cím felé a Hadik/Juhász páros. A Subaru ezúttal lemaradt a Mitsubishik mögött, de hibátlanul üzemelt


Az idei ralibajnokság utolsó futama októberben lesz, melyet Nyírád és murva helyett Komlón, aszfalton rendeznek. Mivel sok kategóriában már tét nélküli lesz a küzdelem, csak remélni lehet, hogy a versenyben ténylegesen indulók mezőnye méltó lesz egy bajnoki futamhoz.

A verseny végeredménye*:

1.Turán/ZsírosPeugeot 307 WRCWRC1:03:37,0
2.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRCWRC+27,3
3.ifj. Érdi/RubóczkySubaru Impreza WRCWRC+3:03,9
4.Botka/SzennerMitsubishi Lancer Evo IXN4+3:28,5
5.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:24,4
6.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N4+4:35,6
7.Szíjj/MagyarMitsubishi Lancer Evo VIA8+5:16,0
8.Trencsényi/TrencsényiMitsubishi Lancer Evo IXN4+5:21,1

*a végeredmény nem hivatalos


A kategóriák győztesei:

A8Szíjj/MagyarMitsubishi Lancer Evo VI
A7Kőváry/SzentiványiRenault Clio R3
A6Keller/BenczeSuzuki Swift Sport
A5--
S1600Pálinkás/BagamériVW Polo S1600
N4Botka/SzennerMitsubishi Lancer Evo IX
N3Kovács/PappOpel Astra GTC CDTI
N2Alberti/AlbertiHonda Civic VTi
H10Mucsina/CsoórToyota Celica GT4
H9Boroznaki/KissLada VFTS


A nyílt bajnokság állása:

1.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRC105
2.Turán/ZsírosPeugeot 307 WRC81
3.Spitzmüller/KazárMitsubishi Lancer WRC69
4.ifj. Érdi/RubóczkySubaru Impreza WRC62
5.Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI42
6.Turi/TóthSubaru Impreza WRC31


Az országos értékelés állása:


1.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12112
2.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IX104
3.Trencsényi/TrencsényiMitsubishi Lancer Evo IX90
4.Pethő/BacigálMitsubishi Lancer Evo IX65
5.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX48
6.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S160045


Nemcsak az nyílt bajnokság abszolút bajnoki címe talált gazdára a hétvégén, több kategóriában is megszületett a végső győztes. Volt, akinek ehhez futamgyőzelmet kellett szereznie, volt, akinek egy kiesés is elég volt. Íme a lista:

Nyílt bajnokság:

abszolútHerczig/BaranyaiSubaru Impreza WRC
A csoportHideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI
A8Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI
H10Mucsina/CsoórToyota Celica GT4
H9Csépe/TóthLada VFTS


Országos bajnokság:

A csoportOllé/CzakóSuzuki Swift S1600
S1600Ollé/CzakóSuzuki Swift S1600
A6Németh 16V/BéresSkoda Felicia Kit-Car
N3Bessenyey/PappOpel Astra GTC CDTI
N2Magyar/BudaiSuzuki Swift Sport