Leleplezték a Citroën DS3-at

Vágólapra másolva!
A Mini és a Fiat 500 ellen készül az új prémium kisautójával a francia gyártó. Már a Frankfurti Autószalonra időzített premier előtt elárulták a részleteket.
Vágólapra másolva!

A luxus-kisautó a még meg sem jelent új C3 padlólemezére épül, és alig változott a Genfi Autószalon óta, ahol a tanulmányautóként mutatták be. A legjelentősebb változtatás, hogy a franciák elhagyták a tanulmány hatalmas hátsó kipufogóját, és helyére két kisebb került. A 3,95 méter hosszú, 1,71 méter széles és 1,46 méter magas autó látványos hátsó ablakkal rendelkezik, amely a C oszlop helyét is elfoglalva körülöleli az autó hátulját, de a cápauszonyra emlékeztető B oszlop is egyedi megoldás.

Méreteiben és csomagterében is (285 literes) nagyjából megegyezik a Ford Fiestával a DS3, és abban is hasonlóak, hogy a franciák nagy figyelmet fordítottak a tömeg csökkentésére. Vonzó lehet a vásárlóknak, hogy teteje, visszapillantó tükrei, a felnik, a felnik közepe és a műszerfalának egyes részei is különféle színekben rendelhetők, így szinte teljesen személyre szabhatók lesznek a modellek. Belül prémium autóhoz méltó anyagokat használtak fel a gyár szerint, sok a krómdísz, és a formák is jól sikerültek.

Forrás: Citroën
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!

A DS3 három benzin- és két dízelmotorral lesz kapható. Ez utóbbiak kizárólag 1,6 literes HDi erőforrások, amelyek közül az erősebb 110, a gyengébb 90 lóerős, ennek szén-dioxid-kibocsátása csak 99 g/km. A benzinmotorok 1,4 és 1,6 literes négyhengeresek 95, 120 és turbófeltöltővel 150 lóerővel. Öt- és hatfokozatú váltókkal jön alapáron a DS3, az 1,4-es benzineshez felárért automatikus váltó is lesz. Bár alapjául a C3 szolgál, a franciák a DS3-at jóval sportosabb autónak szánják, így elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztését és kormányzását másképp hangolják majd.

Forrás: Citroën

Nem kötöttek kompromisszumot biztonság terén sem, széria lesz a menetstabilizáló elektronika, a vészfékasszisztens és hat légzsák is. Hogy ne hagyjon kétséget afelől, hogy mely autók a legnagyobb riválisai, a Citroën kijelentette, hogy a DS3 öt "igazi" ülést kap, utalva ezzel a Mini és a Fiat 500 négyüléses utasterére. Javítja a helykínálatot a magas műszerfal, az első ülések keskeny háttámlája és a kombiszerű tetővonal is.

Forrás: Citroën

A Mininél várhatóan olcsóbb, jövő márciusban megjelenő DS3-at 2011-ben követi majd a DS4, majd ezután a 2005-ös C-Sportlounge inspirálta DS5 következik. A prémium kategóriás DS autók a Citroën reményei szerint negyven százalékkal növelhetik majd a márka eladásait.