Valóságos modelloffenzívát tart idén a Porsche, már túl van a soros frissítésen a 911 Carrera, a Carrera 4, a Targa, a GT3 és a 911 Turbo is. Hogy teljes legyen a kép, a németek lerántották a leplet a plasztikázott GT3 RS-ről is, a hagyományokhoz hűen csak minimális mértékben változott a versenypályára termett sportkocsi.
A külső módosítások helyett inkább arra koncentráltak a Porsche mérnökei, hogy a műszaki részleteken finomítsanak, szerintük olyan jól sikerült a munka, hogy a GT3 RS-t az eddigi legsportosabb 911-nek lehet nevezni. A GT3-ból érkezik a normál feltöltésű, 3,8 literes hathengeres motor, teljesítménye azonban 450 lóerőre ugrott, amely 15-tel több az alapváltozatnál.
Ez azt jelenti, hogy a szívómotor literteljesítménye több mint 118 lóerő, ennél jobbat kevesen tudnak. Hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik hozzá rövidebb áttételezéssel, mint a sima GT3-nál, hangsúlyozva a sportos alapkaraktert.
Gyári videón a legerősebb szívómotoros 911-es
Elöl és hátul is szélesebb lett a GT3 RS nyomtávja, új a hátsó, karbonszálas anyagból készült szárny, amelyet alumínium fülek rögzítenek, de változó keménységű motortartó bakok sem voltak eddig. Tízkilós súlycsökkentést sikerült elérni azzal, hogy az akkumulátort lítium-ion alapúra cserélték. Gyorsulási és egyéb további adatokat a Porsche még nem hozott nyilvánosságra, de a pletykák szerint négy másodperc alatt gyorsul majd, végsebessége pedig 314 km/óra lesz.