Vágólapra másolva!
Elkészült új szupersportautójával, a 650 lóerős M600-zal a Noble, a gyártás már ősszel elkezdődik a gyár új üzemében.
Vágólapra másolva!

Új szupersportautót készített a Noble, az M600 immár végleges formában várja a megrendeléseket. Nem akármilyen képességű az autó, csúcsteljesítménye 650 lóerő, végsebessége pedig 360 km/óra, gyártása már ősszel elkezdődik a Noble új leicestershire-i üzemében. Novemberre ígérik az első kiszállításokat, árakat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.

Utóbbi azért lenne érdekes, mert a Noble korábban hetven ügyféltől vett át előleget a csendben kimúlt M14 és M15 projektre, ezekkel kapcsolatban pedig körülbelül 75 ezer fontos árat ígért. Ezzel szemben az M600 több mint kétszer ennyibe fog kerülni, így a Noble kész arra, hogy visszaadja a pénzt azoknak, akiknek nem kell az M600.

Cél az új autóval, hogy a leggyorsabb és legkeményebb szupersportkocsik méltó vetélytársa legyen, rozsdamentes acélból készült vázra épül, karosszéria-elemei karbonszálas anyagból készültek. 1275 kiló az M600 önsúlya, a hosszában beépített V8-as motor erejéből így 600 lóerő jut egy tonnára. Százra három másodperc alatt gyorsul, a 160-at 6,5 szekundum alatt éri el.

Forrás: Noble

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!



Ez az első Noble, mely V8-as motort kapott, konkrétan egy 4,4 literes Volvo-félét, Garrett ikerturbófeltöltőkkel. A fejlesztési fázisban 750 lóerőt is kipréseltek a blokkból, a végleges változatba azonban lefojtva került. Három fokozatban állítható a kabinból a motorerő, 450, 550 és 650 lóerő közül lehet választani.

A súly 40 százaléka jut előre, 60 százaléka hátra, az autóban a maximális vezetési élmény elérése érdekében nincs hagyományos ESP és ABS sem. Graziano-féle hatfokozatú kézi váltót kapott az M600, a Noble tehát szembement a szuperautós trendekkel és végre nem félautomata, fülecskékkel vezérelhető szekvenciális váltóra szavazott.

Forrás: Noble