Ismét gyártanak a dél-koreai SsangYongnál

Vágólapra másolva!
Egy héttel azután, hogy a múlt csütörtökön beszüntették a gyárfoglalást a pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai SsangYong autógyár dolgozói, ismét megindult a termelés az üzemben. A tervezett elbocsátásokról - az elégedetlenség kiváltó okáról - kompromisszumos megoldás született.
Vágólapra másolva!

A cégnek szeptember 15-ig kell benyújtania túlélési tervét a csődvédelmet felügyelő bíróságnak. A sztrájk és az összecsapások a rendőrséggel összesen 316 milliárd von (255 millió dollár) kárt okoztak a Ssangyongnak. A dolgozók a társaság túléléshez szükséges létszámleépítés ellen tiltakoztak, a gyárat korábban hetek óta megszállva tartó munkásokra még a rendőrség is lecsapott. Végül a szakszervezet hajlandóságot mutatott a további tárgyalásokra, miután a vezetéstől a korábbihoz képest kedvezőbb ajánlatot kaptak.

A súlyos pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai SsangYong Motor február óta áll csődvédelem alatt: azután került a csőd szélére, hogy a terepjárók és szabidőautók gyártására szakosodott vállalat vezetése nem tudott megegyezni a szakszervezettel a tervezett elbocsátásokról. Emiatt a vezetők nem tárgyaltak tovább a dolgozókkal, és kilátásba helyezték a felszámolási eljárás beindítását.

A szakszervezet ragaszkodott ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen leépítés a cégnél. A cégvezetés szerint viszont létszámcsökkentés szükséges ahhoz, hogy a társaság talpra tudjon állni, és át tudja ütemezni adósságait. A társaságnál április közepén ismertették a túléléshez szükséges stratégiai tervet, amely egyebek mellett 2647 dolgozó, az állomány 36 százalékának elbocsátását helyezte kilátásba. A cégtől 1670-en önként távoztak, mintegy 600 elbocsátott dolgozó azonban elfoglalta gyárat, és emiatt gyakorlatilag leállt a termelés.

A dél-koreai vállalat részvényeinek 51 százaléka a kínai Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) tulajdonában van, éves termelési kapacitása 300 ezer jármű.