Folyamatosan érkeznek a hírek a különböző megváltónak tartott, hatékony és gazdaságos motorokról, eddig azonban még senkinek sem sikerült olyat mutatnia, mely gyorsan a hagyományos belső égésű blokkok helyébe léphet.
Az elektromos modellek kis hatótávolságuk miatt kompromisszumigényesek, a hidrogénesek elterjedésére pedig a hajtóanyag drága előállítása miatt nem lehet számítani a közeljövőben.
Egy frissen felbukkant cég, az EcoMotors International azt ígéri, hogy olyan ötüléses autót mutat be hamarosan, amelynek átlagfogyasztása mindössze 2,3 liter száz kilométerenként. Az EcoMotors különleges motortechnológiájára alapozza optimizmusát, a cég mögött ráadásul nem is akárki, hanem a Volkswagen-konszernnél két évtizedet lehúzott Peter Hofbauer áll. Hofbauer volt a felelős a Volkswagen és az Audi dízelmotorjainak fejlesztéséért, amely az átlagosnál nagyobb hitelességet kölcsönöz szavainak.
Hofbauer megtartotta a belső égésű motorok alapkarakterisztikáját, de jelentősen növelte a hatékonyságot. Sőt csavart is egyet a hagyományos koncepción, ellentétes irányú dugattyú- és szelepvezérléssel dolgozik motorja, mely harminc százalékkal könnyebb, negyedakkora és kétszer olyan hatékony, mint egy hagyományos blokk.
Hofbauerék még messze vannak a piaci starttól, az EcoMotors honlapján mindenesetre a mérnök gondosan elmagyarázza, hogy működik a motor. Kifejlesztettek hozzá egy elektronikusan vezérelt turbófeltöltőt is, amely Hofbauer szerint ismeretlen fogalommá teszi a turbólyukat, az elektromotorok ugyanis sokkal gyorsabb reakcióra képesek, mint a hagyományosak.