Lengyel-rali: Loeb hamar kiesett

Vágólapra másolva!
Két évig szinte egy karcolás sem esett Sébastien Loeb autóin, most viszont két héten belül másodszor esett ki baleset miatt. Az óriási helyszíni érdeklődés mellett zajló Lengyel-ralit Hirvonen vezeti Latvala és Sordo előtt, jól szerepel a hazaiak kedvence, Holowczyc is.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Jobbat kívánni sem tudott volna Hirvonen: ő áll az élen, Loeb kiesett. Amíg versenyben volt a világbajnok, addig is - ha csak tizedekkel is - a finn volt a gyorsabb


Amikor tavaly nyáron összeállította a 2009-es versenynaptárt az FIA, és bevette Lengyelországot a rali-vb futamok helyszínei közé, már lehetett sejteni, hogy sok érdeklődő lesz. A valóság még a várakozást is felülmúlta, a szemerkélő eső ellenére is több mint tízezer nézőt vonzott a csütörtök esti szuperspeciál. A szinkronpályás szakaszon Petter Solberg volt a leggyorsabb, minimális előnnyel térhetett nyugovóra Loeb és Hirvonen előtt. A világbajnok autója a 2,5 kilométeres pálya végére túlmelegedett, még az sem volt biztos, hogy másnap el tud majd rajtolni a francia.

A péntek reggeli szervizben tizenöt percük volt a szerelőknek, hogy megoldják a problémát. Meg is lett a hiba oka, az egyik hűtőventillátor romlott el, gyorsan ki is cserélték. Az első valódi gyorsasági megmutatta, mire lehet számítani a hétvégén: rettentő gyors pályák, és szoros csata Hirvonen és Loeb közt. Kezdésnek a finn volt fél másodperccel jobb riválisánál, mögöttük csapattársaik, Latvala és Sordo következtek. Az ötödik helyen álló Petter Solberget pedig már a fiatal Mikkelsen szorongatta a Skoda WRC-vel, köszönhetően kedvező rajtpozíciójának. A gyári Citroënek műszerei ismét túlmelegedést jeleztek, ám ezúttal nem műszaki hiba, csupán a hűtőt eltömő murva okozta a problémát, melyet a pilóták gyorsan eltávolítottak. A második szakaszt megint Hirvonen nyerte, de ismét csupán tizedekkel végzett Loeb előtt. Remek időt autózott Novikov, aki negyedik lett, és ezzel Sordót is lehagyta, valamint Holowczyc, akinek a kedvéért ezrek jöttek a pályák mellé. A lengyel egy hetedik időt tudott felmutatni, és megelőzte alkalmi csapattársait, Wilsont és Henning Solberget is.

Következett a nap leghosszabb gyorsaságija, amely rögtön meglepetéssel kezdődött: Loeb egy teljesen ártatlannak tűnő szituációban elkapott a jobb első kerékkel egy földben megbúvó fatönköt, amely erősebbnek bizonyult a C4 WRC futóművénél, és kitörte azt. A tuskó nem volt felírva az itinerbe, és - amint a belső kamerás felvételen később bizonyította - abszolút nem is látszott. Valószínűleg ha Loeb nem megy neki, más tette volna, mindenesetre az elsőként odaérő Hirvonen onnantól sokkal óvatosabban vezetett, ahogy utána a többiek is. Novikov is kiesett a gyorsasági után, nem sokkal a cél előtt próbált egy balos kanyart nagyjából kétszer olyan sebességgel bevenni, mint lehetett volna, ő is jobb első futómű nélkül maradt. Ugyan még kivergődött a beíróig, de fel kellett adnia a pénteki küzdelmeket.

Forrás: [origo]

Sordora marad a Citroën csapat gyártók közti első pozíciójának megvédése. A spanyol harmadik, de úgy tűnik, nem tudja a lépést tartani a gyári Ford pilótákkal


A szervizparkban alkalom nyílt értékelni a délelőtt történéseit, a Ford csapatnál azonnal összeült a haditanács. Malcolm Wilson - ahogy Görögországban is - fokozott óvatosságra intette pilótáit, hiszen Loeb kiesésével Hirvonen átveheti a vezetést összetettben, ráadásul a Ford is behozhatja a Citroënt a gyártók közt. Latvala azonnal megkapta az utasítást, mely szerint nem versenyezhet csapattársával.

Délutánra a pályák állaga alaposan leromlott, helyenként eléggé kijárta a mezőny. Az első szakasz ismétlésén a megmaradt három gyári autó szinte egyforma időt ért el, összetettben Mikkelsen következett mögöttük, szorosan nyomában a Solberg fivérekkel. A következő pályán Hirvonen nagyon elemében volt, majdnem 130 km/órás átlagot ért el, és több mint nyolc másodpercet vert Latvalára és Solbergre. Teljesítménye előtt vetélytársai is elismeréssel adóztak, akik közül Petter Solberg megelőzte Mikkelsent. Az ifjonc alatt a napi utolsó szakaszon megállt a Skoda, így mindenki feljebb ugrott eggyel.

Forrás: [origo]

Tízezrek látogattak el a pályák mellé, többek között Holowczyc miatt. Alkalmanként már meg tudta előzni csapattársait a helyi hős, de még nincs pontszerző helyen. Szombaton tovább gyorsulhat


A Lengyel-rali izgalmas első napja után Hirvonen vezet, majdnem kilenc másodperccel a rá veszélytelen Latvala előtt, Sordo hátránya már 37 másodperc. Petter Solberg stabilan a negyedik, ismét a motorerő hiányára panaszkodott a gyors pályákon a norvég. (A verseny után alighanem megint előkerül az autócsere ötlete, ahogy idén már többször.) Henning Solberg, Ogier, Wilson és Rautenbach egészítik ki az első nyolcat, Holowczyc a kilencedik helyen áll. A címvédő kiesésével óriási lehetőséghez jutottak a fordosok, de nem lazíthatnak, hiszen a verseny kétharmada még hátravan. Loeb - húsz perc büntetéssel - visszaáll szombaton, és megpróbál néhány pontot szerezni csapatának, szerencsés esetben akár saját magának is.

Kosciuszko-Prokop csata volt várható a JWRC kategóriában, ehhez képest egyelőre Abbring vezet egy R3-as Renault Clióval. Ennek oka a holland pilóta remek teljesítményén túl autójának nagyobb végsebessége, emiatt a gyors pályákon előnyben volt riválisaival szemben. Az állás szoros, a hátralévő két nap során még bármi történhet. Remekül szerepel a magyar páros, az N3-as Ford Fiesta ST-vel az abszolút 34. helyen áll a Fischer/Mészáros egység, kategóriájukban kilenc autó között a harmadik pozíciót birtokolják.

A verseny állása az első nap után:

1.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC1:02:23,1
2.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC+8,9
3.Sordo/MartiCitroën C4 WRC+37,0
4.P. Solberg/MillsCitroën Xsara WRC+1:14,6
5.H. Solberg/MenkerudFord Focus RS WRC+1:21,5
6.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC+1:32,9
7.Wilson/MartinFord Focus RS WRC+1:56,5
8.Rautenbach/BarritCitroën C4 WRC+2:31,5
34.Fischer/MészárosFord Fiesta ST+21:02,5

JWRC:

1.Abbring/MombaertsRenault Clio R31:11:51,2
2.Kosciuszko/SzczepaniakSuzuki Swift S1600+27,0
3.Prokop/TomanekCitroën C2 S1600+34,1