A Volkswagené az Év motorja

Vágólapra másolva!
Négyévnyi BMW-dominancia után idén a Volkswagen 1,4 literes TSI Twincharger motorja nyerte a nemzetközi Év motorja-díjat. Az összesen tizenkét díjból mindössze egyet kapott nem német gyártó.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt négy évben mindig a bajor BMW egy-egy motorja nyert, de 2009-ben az Év motorja a Volkswagen 1,4 literes TSI erőforrása lett. Ezt a márka több modelljéhez is lehet rendelni: a Golfhoz, a Tiguanhoz, a Touranhoz, a Jettához, az Eoshoz és a Sciroccóhoz is, valamint a Seat Ibiza Cuprához. Ráadásul a VW 1,4 literese nem csak ezt az egy díjat zsebelte be. A Toyota és a Honda benzines-elektromos motorjait megelőzve 32 ország 65 újságírójának szavazatai alapján ez a motor lett az Év zöld motorja, valamint megnyerte az 1-1,4 literes motorokat tömörítő kategóriát is.

Más kategóriákban is a németek domináltak. A Porsche 911-es közvetlen befecskendezésű 3,8 literes hathengerese lett az Év új motorja, míg a Mercedes és az AMG 6,2 literes motorja (CLK, SL, S, CL, CLS, ML) lett az Év sportmotorja. Utóbbi nyerte meg a négyliteresnél nagyobb erőforrások kategóriáját is. Ugyancsak a Mercedes győzött a 2-től 2,5 literes motorok kategóriájában, itt a 2,1 literes dízel erőforrásuk bizonyult a legjobbnak.

Összességében a 12 díjból 11 jutott a németeknek, egyedül a Toyota 998 köbcentis motorja volt képes nyerni az egyliteresnél kisebb erőforrásokat tömörítő kategóriában. Ez a motor megtalálható az Aygóban, a Yarisban, a Subaru Justyban és két francia autóban, a Peugeot 107-ben és a Citroën C1-ben.

Rajtuk kívül az Audi saját kétliteres TFSI erőforrásával nyert egy díjat (rendelhető az A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTi modellekhez). A korábban taroló BMW idén is több díjat nyert, az 1,4-1,8 literesek kategóriájában a PSA-val közösen fejlesztett 1,6 literes turbómotorjával, a 2,5-3 literesek között az ikerturbós háromliteres erőforrásával, és a 3-4 literes kategóriában az M3-ban megtalálható négyliteres V8-assal nyert.