Megjött a legújabb bohócdoboz - Renault Kangoo Be Bop és Clio bemutató

Vágólapra másolva!
A Renault a megújult Clio mellett hazánkban is bemutatta a fiataloknak szánt divatautóját. A Be Bop bolondos, míg az új Clio elsősorban javuló felszereltségére alapozhat.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A Kangoo Be Bop aranyos kisautó, de az ára miatt nem lesz tömegmodell
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az utóbbi hónapokban sorra jönnek ki a különböző divatos dobozok, amelyek egytől egyig különleges megjelenéssel, hangulattal próbálják elnyerni a vásárlók bizalmát. A Kia Soul volt talán az első, amelyet nem sokkal utána követett a C3 Picasso. Már akkor tudtuk, hogy hamarosan jön a Kangoo Be Bop, amelynek a nemzetközi menetpróbáján már jártunk, de most végre itthon, a Velencei-tó partján is ki lehetett próbálni.

A Renault egészen furcsa megoldást talált ki arra, hogy divatautót gyártson: az inkább haszonjárműként elhíresült Kangoo alapjaira épített, bár a Be Bop annál rövidebb lett. Ahogy arról már a menetpróba után Gulyás kolléga írt, az autónak rengeteg furcsasága van, amelyek azonban nem annyira feleslegesek, mint a Soul villogó hangszórója.

A Be Bop kétszínű fényezésével hívja fel magára leginkább a figyelmet, valamint azzal, hogy meglehetősen rövid, alig 3,9 méter hosszú. A 2,33 méteres tengelytávolságnak köszönhetően meglepően fordulékony, 9,6 méteres fordulókörével kisebb helyen megfordul, mint egy új Twingo.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Az előre csúsztatható üveg tetőrész a legérdekesebb újdonság
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az autó csak háromajtós, de a hátsó ülésre nem az első, hanem a csomagtérajtón keresztül a legkönnyebb beszállni. Jópofa a vidám színekben pompázó műszerfal, de a fő attrakció mégsem ez. Az üvegfelületek hatalmasak, és ebből a hátsó előrecsúsztatható tető külön érdekesség. Az első tetőablakot is oldalanként lehet felnyitni, az üvegfelületek összességében nagyon világossá teszik az utasteret. Az első ülésekhez képest magasabbra elhelyezett hátsó fotelek színezete vidám, de a kényelmükkel sincs gond. A hátsó két ülés mozgatása is egyszerű, viszont alaphelyzetben a csomagtartó kicsi, mindössze 172 literes. Az ülések kiszerelésével ez a tér akár majdnem 1,5 köbméteres is lehet. A Be Bop emellett jól variálható, rengeteg tárolórekesszel van tele, és még tágas is.

Egy rövid kipróbálás után azt mondhatom, hogy a Be Bop kifejezetten tetszett, hiszen fordulékony, a futóműve kellemes, és a hangulata is megfogott. Sajnos egyelőre csak a drágább 1,5-ös dCi-vel mentem, de az beváltotta a hozzá fűzött várakozásaimat. A hatfokozatú váltó jól sikerült darab, a fékek és a kormányzás is finom. Ebben az autóban azonban nem az első ülés vonzott, hanem a két hátsó, ahová mindenki a csomagtérajtón keresztül mászott be. A hátsó tetőrész mozgatása nagyon könnyű, a kabrió élmény egészen jó, a menetszél 100-ig abszolút nem zavaró. Hátul meglepően nagy a hely, minden irányban jó a kilátás, és az oldalablakok melletti könyöklő is nagyon kényelmes. A Be Bopban tehát hátul nagyon jó ülni.

A Be Bop divatautónak készült, ez látszik az árképzésén is. Kétféle motor létezik, mindkettő 105 lóerős teljesítmény leadására képes. Az 1,6-os benzines majdnem 4,5 millió forintba kerül, míg az 1,5-ös dízel 4,9 millió forint. Egyik sem mondható olcsónak, de cserébe a felszereltségük jó. A Renault amúgy sem tömegautónak szánja, ezért is érthető az árazás.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A Be Boppal egyidőben bemutatkozott a modellfrisített Clio is. A Clio Sport a legérdekesebb példány
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Be Bop bemutatójával egyidejűleg megismerhettük a Clio modellfrissített verzióját, amely nem sok újdonsággal szolgált. Új megjelenés, amely elsősorban a módosított orr-rész miatt szembeötlő, és új hátsó lámpák. Az utastérben csak a színvilág módosult, de azért van még pár apró változás. A hifi már jobb, akár mp3-at is játszik, már rendelhető a Carmina TomTom navigáció is. A magyar kínálaton is módosítottak, így az egyes csomagoknak erősödött a felszereltsége, miközben az árat próbálták még lejjebb tornázni. Van új szín a fényezések között, és a kínálatba belépett egy új 1,2-es, 80 lóerős, amelyet robotizált váltóval kombinálnak.

A legfőbb újdonság mégsem ez, hanem az új Clio Sport, amely sajnos csak állt a sajtótájékoztatón, hiszen ennek külön bemutatója lesz majd a jövőben. Az új sportmodell már 203 lóerős, nagyobb diffúzora van, a motorhang is öblösebb, és a felszereltsége is javult. Van már hozzá Cup alváz, amellyel könnyebb és keményebb, de ez is feláras extra, ahogy a hátsó Cup szárny is az. Állítólag az új Clio Sport még komolyabb sportkocsi lett, ami az árán is látszik: 6,4 millió forintba kerül. Az új a kategória egyik, ha nem a legjobb kocsija volt, az új sem lehet nagy csalódás.