Új dízelmotort kap a Seat Ibiza

Vágólapra másolva!
Júniustól lecserélik az Ibiza eddigi 90 lóerős, 1,9 literes, adagolófúvókás PD TDI motorját a Volkswagen ugyanolyan erős, 1,6 literes, közös nyomócsöves CR TDI erőforrására.
Vágólapra másolva!

A VW Polóban bemutatott új motor először lesz elérhető a spanyol márkánál, és egy ötfokozatú manuális váltó jár majd hozzá. Ahogy 1,9 literes elődje, az új erőforrás is 90 lóerős, míg 1500-as fordulatszámtól jelentkező csúcsnyomatéka 230 Nm. Sokaknak lehet vonzó a turbódízel motor átlagfogyasztása, amely mindössze 4,2 liter gázolaj száz kilométerenként. Ehhez mérten alacsony széndioxid kibocsátása is, amely csak 109 gramm kilométerenként. Széria a részecskeszűrő hozzá, így a motor a jövőre életbe lépő Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási szabványt is teljesíti.

A modern, közös-nyomócsöves erőforrás az Ibiza dízel választékában a 80 lóerős 1,4 literes és a 105 lóerős 1,9 literes adagolófúvókás TDI-k közé érkezik, és elérhető lesz a három- és az ötajtós modellekhez is.