Rali-ob: Herczig, Turán, Érdi befutó Miskolcon

Vágólapra másolva!
Spitzmüllerék tegnapi hibája után a negyedik helyre tudtak felkapaszkodni, így elvesztették összetettbeli vezető helyüket is. Herczig állt az élre, aki magabiztos versenyzéssel szerezte meg a miskolci aranyat. Az országos értékelésben Asi győzött.
Vágólapra másolva!

Fotó: Bertalan Miklós [origo]


Az Olaszországból származó Subaru WRC egyelőre hibátlanul üzemelt mindkét futamon. Ez a bajnoki cím kulcsa is lehet Herczigék számára


Vasárnap az első napival teljesen megegyező pályákon kellett az ellenkező irányban végigmenni. Turán ébredt a legjobban, aki három másodpercet tudott faragni Hercziggel szembeni félperces hátrányából. A Peugeot 307 WRC pilótája gyakorlatilag navigátor nélkül autózott abszolút időt, mivel Zsíros Gábor hangja éjjel teljesen elment. Spiciék a hetedik helyről indultak reggel, és a harmadik helyet nézték ki maguknak, melyet Érditől szerettek volna elvenni. A feladat megoldását jól kezdték, második időt autóztak, és 12 másodpercet hoztak riválisukon. Asi visszaszerezte a negyedik helyet Borsitól. A hetedik szakaszt Spici nyerte, aki ezzel még eggyel feljebb lépett abszolútban, már az ötödik volt ekkor. Az élen Herczig jócskán megnövelte előnyét, mivel hat másodperccel jobb időt ért el a váltógondokkal küszködő Turánéknál. A reggeli kör utolsó gyorsaságiján a versenyben vezető páros volt a legjobb, egy tizeddel Spiciék előtt értek célba, akik már a negyedik helyre jöttek fel.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Asi legyőzte Janikát, nagyobb különbséggel, mint azt előtte várták a felek. A többiek még nagyobb távolságra vannak a vb-szereplésre készülő pilótától


A szervizben Turán Frigyes WRC-jében váltót cserélt a francia csapat, időben el is készültek volna, ám mivel súlymérés miatt két perccel kevesebb idejük volt rá, épp ennyit késett a páros az időellenőrzőből, összesen 50 másodperc büntetést könyvelhettek el. Ezzel az abszolút elsőség sorsa eldőlni látszott, de mindenkinek eszébe jutott a tavalyi futam, amikor a verseny végén a fél élmezőny ki- vagy visszaesett.

Ezúttal ez Maticsékkal történt meg, az Evo IX-es elromlott, a páros kiállni kényszerült az N4-es kategória harmadik helyéről. Spici támadást indított Érdiék harmadik helye ellen, de kevésnek tűnt már az idő a javításra még úgy is, hogy két abszolút időt repesztett a helyi duó. Borsi közben visszaelőzte Asit, Botkáék A8-as Evo VI-osa pedig kigyulladt, ők is kiestek. A záró gyorsaságin már nem történt változás, így a Herczig/Baranyai egység megszerezte a futamgyőzelmet, és a bajnokságban is átvették a vezetést. Turán Frigyes bejött másodiknak, Érdiéknek pedig a harmadik hely jutott, mint Egerben. Spici negyedik helye a legjobb amit ki lehetett hozni a vasárnapból, Borsi pedig igazán elégedett lehet az ötödik hellyel. Asinak az országos bajnokság első helye volt a legfontosabb, bár alighanem ő is örült volna, ha több WRC-t tud maga mögé utasítani. Hideg Krisztián lett a hetedik, egyben az A8 győztese, mögötte Janika végzett az S2000-es Peugeottal. Az első tízbe a Szíjj/Szőke páros fért be Asi régi autójával, illetve a Hadik/Juhász duó, N4-es Subaruval.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Az S1600-as kategóriát Ollé "Sasa" Sándor nyerte Swifttel. Az öt induló közül hárman értek célba


A nyílt bajnokság összetettben állása igen szoros, nehéz lenne megjósolni, hogy ki lesz majd a legboldogabb év végén, négyen is pályáznak a címre. Az országos értékelésben Asi továbbra is 100%-os. A következő futam a Salgó-Gemer Rally lesz, melyet félig Szlovákiában rendeznek majd, május közepén.

A verseny végeredménye:

1.

Herczig/Baranyai

Subaru Impreza WRC

WRC

1:09:30,6

2.

Turán/Zsíros

Peugeot 307 WRC

WRC

+51,6

3.

Ifj. Érdi/Csökő

Subaru Impreza WRC

WRC

+1:51,0

4.

Spitzmüller/Kazár

Mitsubishi Lancer WRC

WRC

+1:58,9

5.

Borsi/Diebel

Subaru Impreza WRC

WRC

+2:57,5

6.

Asi/Pikó

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

+3:06,4

7.

Hideg/Kerék

Mitsubishi Lancer Evo VI

A8

+3:49,1

8.

Ifj. Tóth/Patkó

Peugeot 207 S2000

S2000

+4:53,1

9.

Szíjj/Szőke

Mitsubishi Lancer Evo VI

A8

+5:32,5

10.

Hadik/Juhász

Subaru Impreza N12

N4

+5:39,0


A kategóriák győztesei:

A8

Hideg/Kerék

Mitsubishi Lancer Evo VI

A7

Janzer/Nyírfás

Renault Clio R3

A6

Németh 16V/Béres

Citroën C2 R2

A5

Kovács/Holló

Skoda Fabia

S1600

Ollé/Czakó

Suzuki Swift S1600

N4

Asi/Pikó

Mitsubishi Lancer Evo IX

N3

Bessenyei/Papp

Opel Astra GTC CDTI

N2

Magyar/Budai

Suzuki Swift

H10

Spindler/Kiss

Opel Astra GSi

H9

Balázs/Szajky

Lada VFTS


A dőlt betűvel jelölt versenyzőket az Országos Rallye Bajnokságban értékelik, a többieket a Nyílt Rallye Bajnokságban

A Nyílt Rallye Bajnokság állása:

1.

Herczig/Baranyai

Subaru Impreza WRC

WRC

37

2.

Spitzmüller/Kazár

Mitsubishi Lancer WRC

WRC

32

3.

Ifj. Érdi/Csökő

Subaru Impreza WRC

WRC

28

4.

Hideg/Kerék

Mitsubishi Lancer Evo VI

A8

20

5.

Turán/Zsíros

Peugeot 307 WRC

WRC

17

6.

Rongits/Hannus

Mitsubishi Lancer Evo VII

A8

11


Az Országos Rallye Bajnokság állása:

1.

Asi/Pikó

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

48

2.

Hadik/Juhász

Subaru Impreza N12

N4

39

3.

Trencsényi/Trencsényi

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

32

4.

Pethő/Rubóczky

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

30

5.

Osváth/Farnadi

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

28

6.

Ifj. Tóth/Patkó

Peugeot 207 S2000

S2000

21