Herczigék nem hibáztak, ráadásul a legtöbb szakaszon ők voltak a leggyorsabbak. Jutalmuk a majdnem félperces vezetés Turánék előtt
Péntek délután a versenybe nem számító prológgal kezdődött a rali, a nyitányra tízezer néző volt kíváncsi. A hazai szurkolók nagy örömére a miskolci illetőségű Spitzmüller/Kazár páros volt a leggyorsabb Turán és Asi előtt, előrevetítve a másnapi küzdelmeket.
Az egrihez hasonló, szinte nyári időjárás tökéletes körülményeket teremtett szombatra. A viszonylag korai, hét órai rajt után Herczig Norbert kezdett a legjobban, 4,7 másodpercet adott Turánnak, és több mint hetet Spitzmüllernek. Az erőviszonyoknak megfelelően Érdi egészítette ki a vezető csoportot, ők négyen harcoltak a győzelemért. Mögöttük Asi jött, akinek Janika volt a legnagyobb ellenfele, de nem az első gyorsaságin: a Mitsubishi 11 másodperccel ért hamarabb a célba az S2000-es Peugeot-nál. A mezőny második fele Baksay-Szabóék borulása miatt elég sokat vesztegelt a rajtban.
Spici saját kezűleg javította meg annyira a Lancer WRC futóművét, hogy be tudjanak jönni a szervizparkba. Itt már a tartalék alkatrészeket és szerszámokat rendezgeti, miután beértek. Nehéz lesz a negyedik helynél jobbat elérniük
A második pálya a címvédő sikerét hozta, a Lancer WRC így feljött a második helyre összetettben. A beíróban Rabócsiék kigyulladó autója okozott izgalmakat, az autót sikerült eloltani, de a párosnak ki kellett állnia. Nagyon szoros volt az állás az első három helyen, s ez a szokásosnál talán nagyobb kockázatvállalására késztette Spiciéket, akik a harmadik szakaszon lecsúsztak az útról, és kiütötték a bal hátsó futóművet autójuk alól. Kivergődtek a pályáról, de komoly időveszteséget szenvedtek. Szerencséjükre a szerviz következett, ahol lehetőség volt rendbe tenni a kocsit. A szakasz győztese Turán volt, aki ismét a Franciaországból bérelt Peugeot 307 WRC-vel állt rajthoz. Jól tette, mert saját autója - mellyel Dr. Kiss Elemér vágott neki a ralinak - ekkor már elromlott és kiesett. Asi korai rajtért kapott 10 másodperc büntetést, rajta kívül többen is beleestek ebbe a hibába.
A szervizbe tehát Herczig érkezett az első helyen, mögötte Turán és ifj. Érdi álltak. Asi, Borsi, Hideg, ifj. Tóth, Matics volt a további sorrend. Spitzmüllerék autóját helyrehozták a sokat próbált ex-gyári szerelők, így minden egység száz százalékos géppel kezdhette meg a délutáni kört. Turán faragott Herczighez képest a hátrányából, és 2,7 másodpercre csökkentette azt, míg Érdi hibázott, és csak szerencsével kerülte el a balesetet. A megforgás így csak időbe került, de nyilván ennek sem örült a páros. Borsi közben Asi elé került, bár csupán elméleti volt a vetélkedés köztük, hiszen más bajnokságban értékelik őket. A maradék két gyorsaságit Herczig nyerte, és mivel Turánék késtek két percet az egyik időellenőrző pontról, s emiatt 20 másodperces büntetést kaptak, 24,8 másodperces hátránnyal állnak a második helyen. Érdi már több mint egyperces távolságból szemlélheti az első helyet, Borsi áll a negyedik helyen. Spici folyamatosan jött fel egész délután, a hetedik helyig sikerült előrelépkednie. Az országos bajnokság értékelésében toronymagasan Asi vezet, Janika és Matics előtt.
Nagy visszatérő Janika, akit az N-es mezőnyből csak Asi tudott legyőzni. A Peugeot a gyors pályákon több helyen is leszabályzáson ment a rövid áttétel miatt
Vasárnap ismét a szombati útvonalat kell megtenni, csak épp az ellenkező irányba, tehát a versenytáv ugyanakkora lesz a zárónapon is, mint az elsőn.
A másodosztály be is fejezte a versengést: a futamot a Borbás/Borbás duó nyerte Lancer Evóval, az A csoport legjobbja a Kondor/Dara/Peugeot 106 trió lett, míg az N-eseknél Csizmegék nyertek Renault Clióval. Mivel ugyanazokon a pályákon hajtottak ők is, mint az első osztály, érdekes lehet összevetni a hasonló kategóriák időeredményeit, bár mivel nem egy időben mentek ugyanott a pilóták, a körülmények nem voltak teljesen egyformák.
A verseny állása az első nap után:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | 37:30,2 |
2. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | +24,8 |
3. | Ifj. Érdi/Csökő | Subaru Impreza WRC | WRC | +1:12,3 |
4. | Borsi/Diebel | Subaru Impreza WRC | WRC | +1:48,3 |
5. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:49,7 |
6. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +2:08,2 |
1. | Borbás/Borbás | Mitsubishi Lancer Evo VII | F3 | 44:55,2 |
2. | Váradi/Laboncz | Mercedes 124CE | F2 | +52,3 |
3. | Kondor/Dara | Peugeot 106 | A6 | +1:00,0 |