Frissíti a Toyota az Aurist

Vágólapra másolva!
Egy új 1,6 literes motor a legnagyobb újdonság a felfrissített kompakt Toyotában, de a kocsi több motorját is megváltoztatta a gyártó, míg külseje érintetlen maradt.
Vágólapra másolva!

Az új 1,6 literes Valvematic motor a jelenlegi, hasonló méretű VVT-i erőforrást váltja. Optimalizált szelepvezérlésének köszönhetően fogyasztása elődjéhez képest kilenc százalékkal kevesebb. Emellett a Valvematic motor 131 lóerejével 7 lóerővel erősebb is a VVT-i-nél, szén-dioxid kibocsátása pedig 13 g/km-rel kevesebb, 153 g/km. Az új erőforráshoz alapáron egy hatfokozatú manuális váltó jár, de némi felárral választható a Toyota fokozatmentes Multimode automata váltója is, amelynek előre beprogramozott fokozatai közt manuális üzemmódjában a kormányon elhelyezett fülecskékkel lehet váltani. Multimode váltóval egyébként az Auris fogyasztása tovább csökken, míg szén-dioxid kibocsátása már csupán 146 g/km lesz.

Míg az autó 2008 végén bevezetett, start & stop rendszerrel ellátott 1,33 literes VVT-i motorja érintetlen maradt, addig a Toyota az összes (1,4, 2,0 és 2,2 literes) dízelmotort módosította, így azok fogyasztása és károsanyag-kibocsátása kedvezőbb a korábbi erőforrásoknál.

Forrás: Toyota