Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon a Ferrari bemutatta az 599XX típust. A hétszáz lóerős szörnyeteg természetesen nem kerül kereskedelmi forgalomba.
Vágólapra másolva!

Elődjéhez, az FXX-hez hasonlóan az 599XX-et sem hivatalos versenyekre fejlesztették, és utcai használatra sem lesz alkalmas, hiszen nem is engedélyeztetik. A fejlesztők kezét semmi sem kötötte meg: bátran törekedhettek arra, hogy a maximumot hozzák ki a kocsiból. A Formula-1 technológiáját is magában hordozó modell így a Ferrari autógyártásának csúcsát képviseli.

A maranellói gyár mérnökei lefaragtak az erőforrás tömegéből, és átdolgozták a V12-es égésterét, szívó- és kipufogócsatornáit. Ennek köszönhetően a szerkezet a maximális, 9000-es fordulaton 522 kilowattot, azaz 700 lóerőt teljesít. Kormányról kapcsolható, robotizált váltója hat századmásodperc alatt képes fokozatot váltani. A mintázat nélküli gumikba bújtatott 19-es kerekeket új, karbon-kerámia fékrendszer lassítja. A második generációs adaptív SCM-felfüggesztésnek köszönhetően jobb lett az irányítás, mint elődjéé.

A szénszálas műanyagból, kompozitból és alumíniumból készült karosszériát kétszázas tempónál 2800 newton leszorítóerő nyomja a talajhoz. Ez az érték háromszáz kilométer per óránál már 6300 newton, azaz 630 kilogrammnak felel meg. Az új típus 1 perc és 17 másodperc alatt teljesítette a kört a Ferrari saját tesztpályáján, a Fioranón, tehát egy másodpercet rávert az 800 lóerős FXX-re.

Forrás: [origo]