Kicsinyített Golf lett az új VW Polo

Vágólapra másolva!
Felnőttesebb lett a Polo: komolyabb, golfos formaterv, méretnövekedés, könnyebb karosszéria, jobb minőségű anyagok és számos műszaki újdonság jellemzi a Volkswagen vadonatúj kisautóját.
Vágólapra másolva!

A Walter de' Silva által vezetett formatervező csapat a Scirocco egyes részleteinek felhasználásával golfosította a Volkswagen kisautóját, amely nem csupán az új vonalaknak köszönhetően lett felnőttesebb. A Polo új nemzedéke 36 milliméterrel hosszabb (3952 mm) és 32 milliméterrel szélesebb (1682 mm) elődjénél, ennek ellenére karosszériája 7,5 százalékkal könnyebb. A méretnövekedés valószínűleg jótékonyan befolyásolta a váll- és a lábtér helykínálatát, de a tető 13 mm-rel alacsonyabban van, ami a fejtér csökkenéséhez vezethet. A csomagtér minimális űrtartalma 280, maximális befogadó képessége pedig 952 liter, a hátsó ülések pozíciójától függően.

Nyugat-Európában az alapfelszereltség része lett a négy légzsák, az ABS, a két első aktív fejtámla, és a menetstabilizáló elektronika is, a magyarországi felszereltségek még nem ismertek. Nem csupán ezeken a részleteken, de a beltérben is tetten érhető a fejlődés. A Golféra szinte megszólalásig hasonlító műszerfal a sokat kritizált, kemény műanyag burkolat helyett puhább, jobb minőségű anyagból készült borítást kapott, egyhangúságát pedig az alumíniumból készült betétek és peremek törik meg. Szintén új a háromküllős kormány, az mp3-lejátszó csatlakozási lehetőség, valamint a színes navigációs rendszer, amely most elsőként elérhető a Polóhoz. Ugyancsak feláras extra lesz a statikus kanyarfény, a bi-xenon fényszóró, a bluetooth kihangosító, a függönylégzsák, és a panoráma üvegtető is.

Forrás: [origo]

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


A külső-belső megújulás új motorokat is hozott a modellnek, a teljesítményskála 60-tól 105 lóerőig terjed. A már meglévő, 1,2-es és 1,4-es benzinmotorok mellé a vadonatúj, 105 lóerős 1,2 literes, turbófeltöltős TSI benzinmotor, valamint a szintén új fejlesztésű, 90 lóerős 1,6 literes, közös nyomócsöves dízel csatlakozik. Motortól függően öt-, illetve hatfokozatú manuális váltókat kap a Polo, és bizonyos modellváltozatokhoz - szintén most először - rendelhető lesz hétfokozatú DSG váltó is.

Forrás: [origo]

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


A tisztább autózás hívei minden bizonnyal üdvözölni fogják, hogy az új Polo-kínálat kétféle BlueMotion modellváltozattal bővül, amelyeket fokozatosan, egymás után vezet be a Volkswagen a piacra. Az 1,6 literes, 90 lóerős TDI BlueMotion nem sokkal a mostani bemutató után debütál és kedvező, 3,8 literes átlagfogyasztása mellett kilométerenként mindössze 96 gramm szén-dioxidot bocsát ki.

Forrás: [origo]

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


A második BlueMotion Polo 2010-ben érkezik, egy új fejlesztésű, 75 lóerős, háromhengeres, 1,2 literes, közös nyomócsöves dízel erőforrással. A motor takarékos üzemelését olyan részletek segítik majd, mint az áramvonalasított padlólemez, a hosszabb váltó-áttételezés, a kisebb hasmagasság, az alacsony gördülési ellenállású gumik, és a regeneratív fékrendszerrel bővített Stop-Start-rendszer. A BlueMotion modellek legújabb generációja csak 87 gramm szén-dioxidot termel majd kilométerenként. Lehet, hogy még idén megérkezik a GTI-verzió is, várhatóan a kettős feltöltésű, 170 lóerős, 1,4-es TSI-motorral.

Forrás: [origo]

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


Az új Volkswagen Polo sorozatgyártása már 2009 márciusában megkezdődhet, az első példányok pedig júliusban érkeznek a szalonokba.