Kivonulhat a nagyautók piacáról a Renault

Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint a jelenlegi Laguna generáció kifutásával kivonulhat a középkategóriából a Renault, ami azt jelenti, hogy megszunhet a Vel Satits és az Espace gyártása is.
Vágólapra másolva!

A brit Autocar nem hivatalos gyári forrásból úgy értesült, hogy 2010 végén leállítják a harmadik generációs Lagunák összeszerelését a Renault Sandouville-ben lévő gyárában, amelyet 2011-től kisebb autók készítésére állítanak át. Ebben az üzemben készül az üzletileg meglehetősen sikertelen Vel Satis luxusautó és a hatalmas családi egyterű, az Espace is, így ha igaz a hír, akkor ezek a modellek is eltűnnek a francia márka kínálatából.

Amennyiben a Renault tényleg kivonná magát a középkategóriából, logikus lépés lenne, hogy egy az egyben átvegye - persze átcímkézve - a koreai leányvállalatának nagyobb modelljeit a hiányzó típusok pótlására. Ez egyébként már meg is történt a jó pár éve megszüntetett Safrane esetében, amely ismét életre kelt a Samsung segítségével.

Vészesen zsugorodó profit

A válság hatása már a Renault tavalyi üzleti eredményein is meglátszik, ugyanis az elemzők által várt 794 millió euró helyett mindössze 212 millió eurós muködési eredményt ért el 2008-ban a francia autógyár. A nettó nyereség pedig az egy évvel korábbi 2,7 milliárd euróról 599 millió euróra apadt - derül ki a társaság csütörtökön közzétett jelentésébol, amely szerint a bevétel is csökkent, 7 százalékkal 37,8 milliárd euróra.

A cég várakozásai szerint az idén tovább romlik a helyzet az európai autópiacon: Patrick Pelata vezérigazgató arra számít, hogy az idén 15-20 százalékkal csökkennek az autóeladások Európában 2008-hoz képest. Ha ez a csökkenő tendencia folytatódik, akkor az eladások globálisan 14 százalékkal 55 millió darabra eshetnek vissza a tavalyelotti 69 millióról.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]