Külön életet él - Renault Laguna Coupé 2.0 dCi és 3.5 V6 teszt

Vágólapra másolva!
Vitatható, vajon értelmes döntés-e a Renault-tól egy ekkora kupé piacra dobása. A kétajtós Laguna kipróbálása után azonban változik a helyzet. A kérdés már az, a többi modell miért nem ilyen.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Hátulról egy kékvérű angol sportautónak is nézhető
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Nem értettem, miért tervezett egy kupét is a Lagunából a Renault. Azt sem tudtam elképzelni, ki fogja ezt venni, főleg ebben a válságos helyzetben. Azt sem értem, miért ilyen furcsa az orra; mintha a formatervezőnek a frontszpojlernél elszállt volna az ihlete, vagy csak kiment kávét inni, miközben az asszisztensnek le kellett adnia az anyagot. Sok minden nem világos tehát.

Gondolom sokan látták már a Renault "sosem gondoltam volna" reklámját, amelyet elsősorban az új Mégane-ra hegyeztek ki, de mégis a Laguna Coupé kapcsán jutott eszembe. Nem gondoltam volna, hogy a Laguna Coupé ennyire jó autó. Legmerészebb álmaimban sem szerepelt egy francia kupé birtoklásának vágya, most pedig ott tartok, hogy a dízelt szeretném megtartani.


Nézze meg a Laguna kupéról készült videónkat!


Nemrég az új Avensis bemutatóján jártam, és ott elhangzott az is, hogy az új modell tervezésekor a vezetési élményre is nagyon figyeltek. Nincs mit tenni, a Toyoták nagyon jó autók, de elég unalmasak is. Ezen próbált változtatni a cég, legalábbis a pr-mondatok tekintetében. Az új Avensis vesztét az okozta, hogy egyből utána átültem a Laguna Coupéba. Ennek a vezetése gyermeki örömöket váltott ki belőlem, miközben az új Avensisben saját apámnak érezhettem magam. Azt hiszem, a Toyotánál kissé szolidan közelítették a kérdést.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Szemből nem feltétlenül szép, de a tetőíve miatt mégis feltűnő
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Laguna Coupé vezetésében a döntő egyértelműen a négykerék-kormányzás, amely a Laguna GT változatában mutatkozott be először. Ez a régi-új apróság annyit dob az autó viselkedésén, hogy egy másik autóba átülve egyből kellemetlen nehézségeket fedeztem fel. A kupé Laguna kis helyen jól fordul, ugyanakkor nagy sebességnél is brutálisan stabil. Nem használom azt az elcsépelt jelzőt, hogy zsinóron húzzák, hiszen az érzés sokkal összetettebb. Az autó fara külön életet él, ráfordul a kanyarra, vagy éppen leköveti az orrát. Amikor már olyan érzésünk lenne, hogy megindul a fara, akkor csak jobban ráfordul a kanyarra, és gyönyörűen rajzoljuk az íveket, miközben az összes többi autós döbbenten nézi, miért nem esünk le az útról.

A Renault így megengedhette magának, hogy ne betonkemény futóművet alkosson, csak egy olyat, amely egy átlagmodellnél feszesebb, de nem ráz szét, és csendes is. A Laguna Coupéban egyedül a nagy sebességnél fellépő erős szélzaj zavart, amúgy a kocsi futása kifogástalan. Nem tekinthetek rá kemény sportkocsiként, mivel nem az, de mégis öröm vele autózni.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A műszerfal a Lagunából lehet ismerős
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Családi autónak nem jó, nem is praktikus, a hátsó két hely is erősen behatárolt, de mégis szerettem. Egy kirándulás során a megannyi unalmas autó között ez volt az életművész modell, minden elemében ezt sugározza. Talán ezért hasonlít egy kicsit a hátsó tetővonala az Aston Martin modellekre. A kelet-európai titkos ügynököknek ilyen kéne, bár a brutálisan erős motor hiányzik belőle.