Nem lehet lazsálni

Vágólapra másolva!
A BMW Team Hungary fokozatosan jön fel, és már a hatodik helyet foglalja el az összetettben egy Porsche kiesésének köszönhetően. A versenyt továbbra is a Schubert-féle BMW Z4 M vezeti. 
Vágólapra másolva!

Palik Lászlót Vida János váltotta a BMW 120d vezetőülésében. A Renault Clio kupa tavalyi bajnoka megfogadta csapattársa, Walter Csaba tanácsát, miszerint nem kell az elején nagyon meghajtani az autót, mert akkor elfogynak a gumik a végére. Vida végig 2:03-as, 2:04-es köröket repesztett a pályán, így a legnagyobb vetélytárs, a 34-es rajtszámú BMW 320d nem tudott közelebb kerülni hozzájuk.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Mivel az elején kímélte őket, a gumik is tűrhető állapotban vészelték át a két órás etapot, de más probléma azért akadt. Az autóban lévő kulacsból Vida nem tudott inni a szívószál hibája miatt, ezért a második órában már elmondása szerint nagyon tompán vezetett, a bent uralkodó hőség miatt rengeteg folyadékot vesztett. Valószínűleg ezért csúszott ki a vége felé a kettes kanyarban, amikor elengedett egy gyorsabb autót. Szerencsére a bukótérből sikerült visszakormányoznia a BMW-t a pályára, igaz, legalább 10 másodpercet veszett ezzel a kis kitérővel. Három órával a verseny leintése előtt már a 250. körét teljesítette a magyar egység, 17 körrel az első helyezett mögött, és egy Porsche kiesésének köszönhetően már feljöttek az abszolút hatodik helyre. Lazsálni azonban nem lehet, mert a másik dízel BMW csak 35 másodperccel van lemaradva tőlük, ami kilenc óra versenyzés után nem tekinthető jelentős különbségnek.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Közvetlenül a magyar BMW-s egység előtt halad már a többek között Talmácsi Gábor által is vezetett Brokernet Silver Sting. Az egyedi építésű magyar versenyautó a futam elején még vezetett, majd sokáig a második helyen állt. Ekkor elment a fékhatás, így szinte csak a motorfékre hagyatkozva kellett begurulnia a bokszba. Azonban van akkora előnyök a dízel BMW előtt, hogy csak akkor kerülhetnek mögéjük, ha újra műszaki hiba sújtja őket. Most láttam, hogy a mezőny egyetlen Aston Martinját, a 73-as rajszámú Vantage V8-ast vontatókötéllel húzták ki a kettes kanyarnál. Kár lenne érte, mert a Ford Mustang után ennek volt a legszebb hangja a mezőnyben.